5390
Sök

Byta motor i Passat -07

2 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Hello! Pga "omständigheter" så gick kamremmen på min Passat -07 2.0 i veckan, med andra ord så är motorn helt väck! Som tur är så är det en populär bil och många krockade finns så det är inte svårt att hitta en lågmilare till hyfsat pris.
Är det nån som kan ge nåt tips vad man ska tänka på innan jag påbörjar motorbytet?
Är väl inte så vanligt att nån gjort det på en så pass ny bil men lite generella tips kanske?

Allt mottages med tacksamhet!

/Kent

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
29 januari 2012
svl_kent skrev:
Hello! Pga "omständigheter" så gick kamremmen på min Passat -07 2.0 i veckan, med andra ord så är motorn helt väck! Som tur är så är det en populär bil och många krockade finns så det är inte svårt att hitta en lågmilare till hyfsat pris.
Är det nån som kan ge nåt tips vad man ska tänka på innan jag påbörjar motorbytet?
Är väl inte så vanligt att nån gjort det på en så pass ny bil men lite generella tips kanske?

Allt mottages med tacksamhet!

/Kent

byt alla slitdelar innan du skickar i motorn?tongue
(olja,filter,remmar)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Sök