2393
Sök

Larm/lås problem Volvo V70

2 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Hej,
Min Volvo V70 vägrar lyda fjärrkontrollen när jag skall låsa/låsa upp & larma/larma av MEN BARA UTANFÖR MIN BOSTAD.
Det började när jag för en vecka sedan kom hem med bilen och skulle låsa och larma bilen med fjärrkontrollen. Men inget hände och var tvungen att låsa med nyckel i dörrlåset. Dagen därpå låste jag upp med nyckeln och öppnade dörren. Då gick larmet. Var tvungen att ta bort säkringen till larmljudet. Verkstaden har undersökt men inte hittat något förutom att dom släckte ett antal felkoder där flera inte hade med larmet att göra och dom tyckte allt fungerade som det skall. Men så är det inte.
Det märkliga är att det bara är utanför min bostad som den vägrar lyda fjärrkontrollen. 100 m åt vardera hållet på gatan fungerar allt som det skall liksom på alla andra platser jag är på.
Vad kan det vara? Man kan ju tänka sig att det är något som stör signalen mellan fjärrkontroll och bilen. Varken vi eller någon av våra grannar har skaffat sig någon ny trådlös apparat.
Kan det vara så enkelt att det är bilen som har tröttnat på oss och vill att vi säljer den till någon annan?

Någon som har en teori?

2 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Problemet är löst. Jag har en ljusslinga med LED lampor som hänger några meter från bilen. Jag drog ur sladden till dom och då fungerade fjärrkontrollen. Det var ett tips jag fick på jagrullar.se.
Se länken nedan vad Elsäkerhetsverket säger

http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Pres … ED-lampor/

Sök