Jo, men det är en hel del jobb med det. Bilen är från 1964.
Man vill ju inte att strålkastarna ska gå igång direkt när man slår på tändningen utan när generatorn laddar ordentligt, dvs. i princip när laddningslampan slocknar. Den är det dock en smula knepigt att lägga ett relä på eftersom strömen verkar för svag för att orka dra ett relä.
Jo, men det är en hel del jobb med det. Bilen är från 1964.
Man vill ju inte att strålkastarna ska gå igång direkt när man slår på tändningen utan när generatorn laddar ordentligt, dvs. i princip när laddningslampan slocknar. Den är det dock en smula knepigt att lägga ett relä på eftersom strömen verkar för svag för att orka dra ett relä.
Måste ju finnas 6-volt relän även om dessa nog är dyra... Ja jag kan tänka mig att det kan vara mindre bra om det lyser innan bilen går. Kom ihåg en polares VW typ1 som knappt orkade hålla ljusen tända - han körde bara med ljuset tänt på kvällen.
Vet inte hur det ser ut på din men kolla på generatorn eller är det en dynastart? om någon anslutning ger +6v när bilen går och laddar.
Vad är det för bil?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!