Volvo 855 T5 ryker ur oljestickan ?

Shallie
31 januari 2012 · 730 Inlägg

Hejsan, Nu har problemen avlöst varandra. Märkte idag att att det ryker vitt genom oljestickan, å drar jag upp den kommer det konstant vit rök med liten ökning om jag gasar, Även när jag lyfter på oljelocket kommer de små puffar med vitrök, Min tidigare ´lära är att den tar in vatten vid vit rök. rätt ?? Bör väl bero på skjuten toppackning ?? =/

Mvh// Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
highless
31 januari 2012 · 2 Inlägg

Beror nog med största sannolikhet på att vevhusventilationen är tät. Rengör hela skiten innan den börjar trycka ur sig olja på ställen där det inte ska komma olja ur  smile

Du måste bort med hela insuget. Där under sitter en svart burk som det går lite slangar ur och till. Lika bra att köpa nya slangar och ny burk så är det grönt sen  smile

Fingods
Shallie
31 januari 2012 · 730 Inlägg

highless skrev:
Beror nog med största sannolikhet på att vevhusventilationen är tät. Rengör hela skiten innan den börjar trycka ur sig olja på ställen där det inte ska komma olja ur  smile

Du måste bort med hela insuget. Där under sitter en svart burk som det går lite slangar ur och till. Lika bra att köpa nya slangar och ny burk så är det grönt sen  smile

vevhusventilationen är nybytt och alla slangar och kopplingar är ordentligt rengjorda ocg genomgågna, så det är nästan helt uteslutet, Bytet skedde för mindre än 3 veckor sedan =/

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Vitamin
31 januari 2012 · 719 Inlägg

Shallie skrev:

highless skrev:
Beror nog med största sannolikhet på att vevhusventilationen är tät. Rengör hela skiten innan den börjar trycka ur sig olja på ställen där det inte ska komma olja ur  smile

Du måste bort med hela insuget. Där under sitter en svart burk som det går lite slangar ur och till. Lika bra att köpa nya slangar och ny burk så är det grönt sen  smile

vevhusventilationen är nybytt och alla slangar och kopplingar är ordentligt rengjorda ocg genomgågna, så det är nästan helt uteslutet, Bytet skedde för mindre än 3 veckor sedan =/

Det är säkert täppt i kanalen som går ner till tråget från den svarta behållaren. Mkt vanligt att det inte blir rengjort där då man ska ta ner tråget om man är seriös

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang