Rca från slutsteg

jocki_
1 februari 2012 · 124 Inlägg

Mitt slutsteg har en ingång (rca) och en utgång, kan man koppla vidare från utgången till ett annat steg utan problem? borde inte signalen bli dubbelt så svag?

steget med utgång är ett class D mono steg, det andra är ett 2kanals steg, ingen aning vilken class (gammalt)


(Kan man få störningar om man lägger en högtalarkabel brevid en rca kabel? eller högtalarkabel brevid strömkabel?)

Senast redigerat av jocki_ (1 februari 2012)

Drönirettab
1 februari 2012 · 21 761 Inlägg

Den där RCA-utgången på steget är vanligtvis en vidarekoppling från ingången, vilket gör att signalstyrkan är lika hög. Inga förluster. smile

Det är betydligt vanligare att man får störningar om en strömkabel läggs bredvid en RCA-kabel, vad jag vet är det inte vanligt med störningar när en högtalarkabel läggs bredvid RCA-kabel. Högtalarkabel bredvid strömkabel kan ge störningar också, bäst att undvika iaf.

jocki_
1 februari 2012 · 124 Inlägg

Drönirettab skrev:
Den där RCA-utgången på steget är vanligtvis en vidarekoppling från ingången, vilket gör att signalstyrkan är lika hög. Inga förluster. smile

Det är betydligt vanligare att man får störningar om en strömkabel läggs bredvid en RCA-kabel, vad jag vet är det inte vanligt med störningar när en högtalarkabel läggs bredvid RCA-kabel. Högtalarkabel bredvid strömkabel kan ge störningar också, bäst att undvika iaf.

Tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang