6053
Sök

Bmw 540 stereo problem!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
hallå, nu håller jag på att bli knäpp, ska byta ut orginal stereon i bmw:n men får absolut 0 ljud ? jag har köpt en sån här

http://ljudshopen.se/produkter.aspx?&am … oduct=2745

och stereon går igång o.s.v med minne och allt , men kommer inge ljud alls ur den? och stereon funkar därför den är nyinköpt tongue så vad kan det vara ?

dock sitter det ju en till liten mupp kabel under denna som jag länkat till, men antar att det är till cd- växlaren ?
Senast redigerat av hewra (2 februari 2012)

6 851 Inlägg
2 februari 2012
Du har väl troligen orginal slutsteg i din bil.

744 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
huvva, är rädd för det, men går det koppla förbi på något sätt utan att dra nya kablar?

6 851 Inlägg
2 februari 2012
Finns adapterkablage att skaffa som man kopplar in i sin nya CD som gör om lågnivåsignal till stegen så de funkar. Om du kollar i min länken i min signatur så har du nummer du kan ringa och få hjälp med rätt kablage wink

2fast4you
371 Inlägg
2 februari 2012
är det en e34? samma hände på min bil. du får flytta remote stiftet på den nya cdns kablage så det stämmer med orginal kablaget. blå o vit på den nya cdn skulle jag tro. kolla på orginal kablaget om det är nått stift som inte har kontakt med nått o flytta remoten dit. eller så ligger remoten löst brevid orginalkablaget kommer inte riktigt ihåg. men hade samma fel på min bil i allafall

haru kört fast eller

6 851 Inlägg
2 februari 2012
impresst skrev:
är det en e34? samma hände på min bil. du får flytta remote stiftet på den nya cdns kablage så det stämmer med orginal kablaget. blå o vit på den nya cdn skulle jag tro. kolla på orginal kablaget om det är nått stift som inte har kontakt med nått o flytta remoten dit. eller så ligger remoten löst brevid orginalkablaget kommer inte riktigt ihåg. men hade samma fel på min bil i allafall

Så du menar att man ska skicka en högnivå signal in i lågnivå som är till steget?

2fast4you
371 Inlägg
2 februari 2012
på min bmw 540 kombi så ville orginal steget ha startström därav en så kallad remote. högtalarkablarna går från sterion till slutsteget.

haru kört fast eller

6 851 Inlägg
2 februari 2012
impresst skrev:
på min bmw 540 kombi så ville orginal steget ha startström därav en så kallad remote. högtalarkablarna går från sterion till slutsteget.

Ja, men fortfarande så har du högnivå in i steget. Det funkar till den minsta org. steget. Men det som TS verka ha är det det stora paketet med största steget och där bör man INTE ha en högnivå ingång till steget.

2fast4you
371 Inlägg
2 februari 2012
nej du vet väll bäst! men var så jag gjorde.

haru kört fast eller

6 851 Inlägg
2 februari 2012
Bäst vet ja väl kanske inte, men jag jobbar med just montering och installation av bilstereo dagligen och har kopplat endel i bla. BMW med org. slutsteg och vet vad som funkar bra och inte wink

744 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Finns adapterkablage att skaffa som man kopplar in i sin nya CD som gör om lågnivåsignal till stegen så de funkar. Om du kollar i min länken i min signatur så har du nummer du kan ringa och få hjälp med rätt kablage wink

jag får ta och köpa mig en sån då smile

ska slå en pling imorgon och se vad som kan göras åt mitt problem wink

angående den här lilla kabeln som sitter under själva adaptern jag länkade till, vet du om det är till cd-växlaren ? smile

Sök