3752
Sök

850 tdi trimning

12 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
helo tänkte höra mig för om det finns någon här som är slipad på 850tdi hur mycket effekt som går att plocka ur utan att behöva byta / bygga om allt i drivlineväg,
skulle vilja plocka ut ca 300 hk ur min tdi men undrar om det är möjligt utan att stakarna ger sig osv ?
men isfall undrar jag va som krävs för att nå den effekten har just nu klämt i dieselkraft chip som är rejält uppskruvat å visst går den bra men jag vill ha mer effekt ! smile

238 Inlägg
5 februari 2012
Peter-K skrev:
helo tänkte höra mig för om det finns någon här som är slipad på 850tdi hur mycket effekt som går att plocka ur utan att behöva byta / bygga om allt i drivlineväg,
skulle vilja plocka ut ca 300 hk ur min tdi men undrar om det är möjligt utan att stakarna ger sig osv ?
men isfall undrar jag va som krävs för att nå den effekten har just nu klämt i dieselkraft chip som är rejält uppskruvat å visst går den bra men jag vill ha mer effekt ! smile

Större snurra o mer bränsle räcker la? smile

1 321 Inlägg
5 februari 2012
Hur lång har motorn gått som du ska trimma?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

DEVIL
1 171 Inlägg
12 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
satt i  dieselkraft chip å pumpen så påställd den kan bli tongue+

DEVIL
1 171 Inlägg
5 februari 2012
Peter-K skrev:
satt i  dieselkraft chip å pumpen så påställd den kan bli tongue+

Större snurra då!

bmw m power

Sothora <3
1 201 Inlägg
5 februari 2012
Iväg me pumpen till Dieselmeken, dit med en smaskig snurra, byt intercoolern, MAPPA bilen sen kan du åka tills lådan rasar wink

Bildemonterare samt egen verkstad. !

12 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
var kan man få tag i vettig ic kyl ? och i samband med större ic antar jag att det kan vara ett ypperligt tillfälle att sätta dit lite grövre luftslangar / rör ?

skall iallafall i det närmaste bygga avgas o form av 3" dp sen resten i 2,5"

Sothora <3
1 201 Inlägg
5 februari 2012
överallt på internet. grövre rör behöver du ej. Varför jag menade på att du skulle byta IC e för att om ja inte minns fel har volvo tdi plastgavlar.. som brukar vilja spricka..

Hade en gång en v70 tdi med promotech box, förställd pump, 3 tums, o annan IC plus lite hyschan pyschan,, rastade steg 3 chippade t5 or med den iaf,

Bildemonterare samt egen verkstad. !

12 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
stämmer bra att det är plastgavlar ja smile ,ofan då behövs inte det ne tongue

DEVIL
1 171 Inlägg
5 februari 2012
Mercedesturbodiesel skrev:
överallt på internet. grövre rör behöver du ej. Varför jag menade på att du skulle byta IC e för att om ja inte minns fel har volvo tdi plastgavlar.. som brukar vilja spricka..

Hade en gång en v70 tdi med promotech box, förställd pump, 3 tums, o annan IC plus lite hyschan pyschan,, rastade steg 3 chippade t5 or med den iaf,

har själv en bmw tdi, och drar t5or med, riktigt roligt när småbarnen laddar fullt vid rött, och själv drar man hälften på 1an vid rött och drar dem smile

bmw m power

Sök