Honda CRX går dåligt på låga varv

Lajnas
7 november 2010 · 150 Inlägg

Tjenare, jag tycker min crx (b16 150 hk ) går dåligt på låga varv , det räcker med att man ligger någonstans runt 2000 varv så typ hackar den sig fram , eller ja den låter lite som den inte orkar, ja tror inte att det ska va så hår så va kan problemet va??? någon annan som har haft samma problem,

han ja köpte bilen av sa att den inte hadde körts på 2 år ungefär,

Mvh Lajnas

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 november 2010 · 5 650 Inlägg

låter som de är dags och byta tändstift / fördelar lock ev tändkablar med

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Lajnas
7 november 2010 · 150 Inlägg

MrEricsson skrev:
låter som de är dags och byta tändstift / fördelar lock ev tändkablar med

Mjo, har nyligen bytt olja i den så de kan inte va de, va är fördelar lock ? å vart kan man köpa en ny?

Lajnas
7 november 2010 · 150 Inlägg

Vart kan man hitta fördelar lock?

Busgrabb Rejsa ?
7 november 2010 · 2 959 Inlägg

Lajnas skrev:
Vart kan man hitta fördelar lock?

Förumtom Mekonomen, BDS osv så finns det ju butiker som säljer Honda och Hondadelar smile Coolt va big_smile ?

Autotech
BMW 335D (2008)
Lajnas
7 november 2010 · 150 Inlägg

Busgrabb skrev:

Lajnas skrev:
Vart kan man hitta fördelar lock?

Förumtom Mekonomen, BDS osv så finns det ju butiker som säljer Honda och Hondadelar smile Coolt va big_smile ?

mjo , mekonomen har inte , någon webb butik som säljer?

Surikaten Japsare
6 februari 2012 · 480 Inlägg

Var ett tag sedan tråden användes, men min Civic går oxå illa o hackigt till 3000 varv ungefär, har bytt tändsystemet o kört rent bränslesystemet utan nån som helst förbättring... problemet är nu funnet efter att bilen drar otroliga mängder soppa... mitt tips... kolla lambdasonden

Mvh TT

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
Lajnas
6 februari 2012 · 150 Inlägg

GrEEn_NeoN skrev:
Var ett tag sedan tråden användes, men min Civic går oxå illa o hackigt till 3000 varv ungefär, har bytt tändsystemet o kört rent bränslesystemet utan nån som helst förbättring... problemet är nu funnet efter att bilen drar otroliga mängder soppa... mitt tips... kolla lambdasonden

Mvh TT

Jag har ju 2 lamdasonder på min CRX VT , och det var en snubbe som hadde byggt ett eget avgaspuff till min bil så hadde idjuten satt lamdasonderna jämte varandra nere vid katten , höll på att byta avgas på hela bilen så monterade lambdasonderna rätt. en på första cylinder en på andra , asså på grenröret !  måste vart de som vart problemet för nu funkar den fint fint big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang