6033
Sök

Problem med radio Audi A6

13 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Hej, jag har sedan jag köpt bilen inte haft någon radio i bilen. Original enheten consert II åkte ut direkt. Installera glatt nya Stereon men radion funka inte. Pratade med brl som sa en adapter för att antennkabeln ska passa i stereon är de ända jag behöver.

Igår lästa jag i en forumet att en antenn adapter med förstärkare behövs pga att att concet II hade den funktionen  inbyggt. Stämmer det? Har någon erfarenhet av stereo byte i en A6-03?
En länk till den del som rekomenderades i forumet.
http://www.docent-decibel.se/store/till … d_571.html

Tack för svar
MVH EMIL

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
14 januari 2012
Du behöver antennadaptern med förstärkare för att få mottagning. Dock så brukar mottagningen inte bli lika bra som med en original radio.

13 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Futopia skrev:
Du behöver antennadaptern med förstärkare för att få mottagning. Dock så brukar mottagningen inte bli lika bra som med en original radio.

okay då får jag fixa en sådan. men mottagningen var redan innan jag bytte helt värdelös, skulle självklart kunna va så att stereon i sig var dålig. men finns de andra saker att kontrollera?

Sen vet jag inte vart antennen sitter, folk pratar om glas antenner, hur vet jag vad jag har för typ och var den sitter på en A6 03 sedan.
MVH Emil

13 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Emil87 skrev:
Futopia skrev:

okay då får jag fixa en sådan. men mottagningen var redan innan jag bytte helt värdelös, skulle självklart kunna va så att stereon i sig var dålig. men finns de andra saker att kontrollera?

Sen vet jag inte vart antennen sitter, folk pratar om glas antenner, hur vet jag vad jag har för typ och var den sitter på en A6 03 sedan.
MVH Emil

På sedanen sitter antennerna (4 FM /1 AM) i bakrutan med två förstärkare på var sida och en modul vid hatthyllan som styr val av antenn.

Okej. Hur vet jag vilken som är FM antennen/ förstärkaren? Bryr mig inte om AM mottagningen. Men kan de vara så att den redan var dålig när jag köpte bilen? Samt är det något man kan byta ut?

En sak till, vilken adapter ska jag ha då? tittade på BRL de har 3 olika alla passar AUDI:s

Tack för svaren så här långt.
EMIL
Senast redigerat av Emil87 (15 januari 2012)

13 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare

Tack så mycket. vad är det där för bok och vart kan jag få tag på den??
MVH Emil

13 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Emil87 skrev:

Tack så mycket. vad är det där för bok och vart kan jag få tag på den??
MVH Emil

http://www.bokus.com/bok/9780837616704/ … ro-s6-rs6/

tack så mycket för all hjälp. Nu funkar radion:)

Sök