2085
Sök

Problem med Cargard 950S Bmw 540

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
hejsan vad jag har kommit fram till så är cargard larmen bara skit enligt alla forum när man söker på google.

problemet är att larmet lever sitt eget liv går och larma på och av men
den på centrallåset funkar ju lite så där.
vissa gånger låser den upp hela bilen andra gånger händer inget alls vissa gånger bara bakluckan andra typ 2 av 4 dörrar osv.

i och med att de är kopplat via cargard så är ju alla bmws original funktioner borta dvs centralås om man låser upp förardörren osv så man får gör allt gammal hederlig style nyckel / dra upp plupparna i bilen.

tänkte om nån som användt cargard råkat ut för detta hur löste de problemet
instruktionsboken ger inte ett skit iaf bara står vilka larmtyper som fanns på den tiden . och vilka som är installerade på bilen enligt den så har jag alla funktioner man kunde ha. vilket suger sisådär 20 år senare.

någon som har en ide på en lösning?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 februari 2012
Nu får du tillbaka för ditt svek!

Haha tongue

Har du kollat alla centrallåsmotorerna så att dom funkar som dom ska så det inte bara är gamla sega centrallåsmotorer ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 650 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Nu får du tillbaka för ditt svek!

Haha tongue

Har du kollat alla centrallåsmotorerna så att dom funkar som dom ska så det inte bara är gamla sega centrallåsmotorer ??

dom funkar värkar som de inte är larmet som reagerar

i och med att man kan typ trycka 1 gång då låser den upp bilen och låser den igen inom 1 sekund. sen trycker man igen fattar den oftast inget sen trycker man igen då händer de nått av följande situationer jag beskrivit.

man trycker så mkt att när man väl kommer in bilen går larmet om de inte gör de så går de när man sätter i nyckeln i tändingslåset då tror den att man ska sno bilen och startspärrar sig. big_smile älskar cargard

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 februari 2012
Är bilen svårstartad ??

Tänkte om batteriet var dåligt för så beter iaf saab-larm sig om det är för lite kräm i batteriet. Låser man så bara låser den upp igen...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 650 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Är bilen svårstartad ??

Tänkte om batteriet var dåligt för så beter iaf saab-larm sig om det är för lite kräm i batteriet. Låser man så bara låser den upp igen...

inge spec svårstartad alls dock tog de ett tag och få igång den när jag hämtade den då de va 20 minus och nästan ingen soppa kvar .

men de ska vara 2 batterier en för bilen och en backup för larmet för ska man tex plocka ur batteri 1 så går larmet om man inte satt den i service läge enligt manualen till cargard

Sök