6721
Sök

Strypningar SAAB ng900 i Tryckrör och i spjällhuset??

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Tjenare, hittade en hemsida med trimtips etc, Läste 2 saker som gjorde mig intresserad att gå ut och kolla men tänkte fråga här först.

Om man släpper på locket till spjällhuset/tryckkammaren eller vad man ska kalla det så ska det gå att porta de locket från nån sorts strypning etc.

Även tryckröret från Turbo till IC där det ska finnas en sk, "Turbo muffler" "Turbo ljuddämpare" som dem säger i USA/England.. Den ska man kunna plocka bort för bättre flöde?

Finns det någon som hört talas om detta? Testade googla lite mer på detta men verkar inte finnas info om detta eller hört någon som gjort detta?

Ja vet ni av andra strypningar så kan ni ju skriva dem med smile Tack!

Mvh! Niklas

Audis in Scandinavia Crew

Servicetekniker
160 Inlägg
11 februari 2012
Tjena!

I tryckröret som jag hade på min NG900 hade jag inga strypningar iafl. Det enda jag känner till är at vissa NG900:or har en slags värmeplatta som sitter inanför insuget mot toppen. Där går det in pinnar i kanalerna som ska värma upp luften vid kallstart. De kan man plocka bort för bättre flöde. Vet inte om detta kräver att man plockar bort demi mjukvaran också.

Jag gjorde det i samband med en ny mjukvara och högre laddtryck.

Mvh Alexander

OG9-3 2.0T Sport Edition

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Okej, Gjorde nyss ett ryck å tog bort tryckkammaren eller vad man ska kalla den å polerade upp insidan till en slät å blank finish smile Toknöjd! Såg även ut som någon vart där innan å filat med nå trubbigt..

Vet inte om det är på utländska ng900or eller vad man ska kalla dem där de sitter sånahär saker då det står på utländska forum men inget på våra svenska.. Skiter nog i att riva tryckröret, Skaffa fetare intercooler ist big_smile

Audis in Scandinavia Crew

Servicetekniker
160 Inlägg
11 februari 2012
Det gör du rätt i! wink

Inte heller på min OG9-3:a fanns de nå skit i slangarna eller rören.

OG9-3 2.0T Sport Edition

Sök