4548
Sök

Xenonkit till Peugeot 607 risk att bränna box

bihfocus
9 december 2010
Trådstartare
HEj

Går i funderingar om att Xenon konvertera Hel/Halvljus.
Men fick tips av någon att jag måste ta bara signal från befintlig ljuskälla annars riskerar jag att bränna databoxarna.

Vadå befintlig ljuskälla? Är det inte så man gör plug & play i befintlig. Finns det fler sätt som gör att man bränner boxarna ???

Jag har Canbus på bilen... Kan någon förklara för mig vad som gäller eller är detta också en
grej som bara gäller PEUGEOT..

Tack
Senast redigerat av bihfocus (9 december 2010)

612 Inlägg
9 december 2010
Ingen aning om hur det fungerar på din bil, men Xenon kan dra MYCKET ström de första sekunderna när det tänds, och är grejerna strömmen går genom inte avsedda att tåla så hög ström kan man få ett dyrt grillparty.

bihfocus
9 december 2010
Trådstartare
G-sson skrev:
Ingen aning om hur det fungerar på din bil, men Xenon kan dra MYCKET ström de första sekunderna när det tänds, och är grejerna strömmen går genom inte avsedda att tåla så hög ström kan man få ett dyrt grillparty.

Okey.. Man vill inte grilla boxen iaf :-)

4 Inlägg
28 maj 2011
Har kört med 55w xenon kit på våran 607:a nu i ett bra tag. Inga problem med det.

MolnbyPerformance
365 Inlägg
28 maj 2011
Koppla via ett relä för säkerhets skull smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

bihfocus
29 maj 2011
Trådstartare
urdmark skrev:
Har kört med 55w xenon kit på våran 607:a nu i ett bra tag. Inga problem med det.

JAsså. Då får du gärna förklara hur du installerat för jag får motorlampan att tändas hela tiden så jag tog bort mina.

bihfocus
29 maj 2011
Trådstartare
ADiKO skrev:
Koppla via ett relä för säkerhets skull smile

Har haft kondensator på varje sida så de ska få spikningarna men hjälpte inte motorlampan tänds där av släckas efter några starter.

4 Inlägg
11 februari 2012
bihfocus skrev:
urdmark skrev:

JAsså. Då får du gärna förklara hur du installerat för jag får motorlampan att tändas hela tiden så jag tog bort mina.

Bara kopplat in dom som vanligt. inga relän eller nåt sånt tjafs. Andväder bara kablarna som sitter till den vanliga H7 lampan inget annat. Funkar klockrent.

bihfocus
11 februari 2012
Trådstartare
Då har du jävla tur :-) För min störs av Xenon. Du kör med 55w ser jag men det ska inte spela roll dock kanske kvalitén.

Jag köpte mina hos XenonKungen...

Jag har även testat att koppla direkt till batteriet genom kabelhärvan till extraljus med egen säkring och relä men samma resultat.

Sök