TT-Avant skrev:
Klevert skrev:
TT-Avant skrev:
Kan ju bero på att jag VET att den har BRA ljud ut ur sig. Folk väljer ju SJÄLVA vad de vill köpa, men skriver dem att de vill ha bra ljud men även kunna spela iPhone,iPod, USB eller AUX med sin org. CD..varför ska man då rekomendera dem en som har DÅLIGT ljud eller bara funkar sådär?
Men kan du säga någon FM sändare, eller eftermarknadsbox, där du har en 24bit. DAC, kan koppla in din H-disk på 1TB, blädra i sin org. display mellan alla mappar och undermappar, samtidigt som man ser spårnamn,artist och album namn..?
Ungefär som om någon frågar om bra sommardäck. Varför ska man då rekomendera dem regumerade vinterdäck?
Båda är runda, gjorda av gummi och gjorda för bil och kan ju ta din bil framåt..men är dem bra för sommarvägar?
den som Brådhis länkade till (samma som jag har) har en dac på 24BIT 192KHZ
ljudet är kanon bra
enda gången du vill köra med HD är när man står still då dom har roterande skivor och inte tål vibrationer i längden.
spelar man för högt så lär disken paja med. finns iof ssd diskar men dom kostar mycket dollar.
men som sagt trådskaparen väljer själv och jag pratar av egen erfarenhet om fördelar med dom som tagist upp här. och vist fm sändare som man kopplar rakt in blir hyffsa ljud men man missar org knappar och ska ha en extra kontrol någon stans
Nja att den har en 24bit. tror ja inte att den har..För har den det så är jag extremt besviken på det ljudet, har nämligen testat och jämfört (just en Volvo V70, INTE min ska väll påpekas)
Ja skrev att man har i stor obergännsat med storlek på vad man för in i USB uttaget. Kan vara stick,h-disk,flytt bar media alltså..
Ja hyffsat...hmm, det är därför som ingen en så länge har slagit ut dem i oberoende tester, ljudmässigt m.m

Men sant, man mister org. knapparna, det håller jag med om 100%..
En till fördel..säljer man sin bil, ja då plockar man ur den igen och in i nästa bil man skaffar, vare sig det är en helt ny bil från -12 eller en gamal bil från -73 med kasset..

kan DU göra det (så vida du inte skaffar en lika bil med lika stereo..hehe)