4601
Sök

SAAB ng900 Xenon, Hur ska det vara?

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Tjenare, Monterade bixenon på saaben nyss, Högra lampan lös nästan rakt ner i marken. Skall ordnas imorgon, Var så jävla kallt ute så har säkert slarvat med när ja satt dit lampan.. Hur som helst, de ja undrar över är:

Det sitter ju något inne i reflektorn original som skall reflektera ljuset, Nån typ av alu-skydd typ. Vad heter den? hoppas ni förstår vad ja menar.

På Xenonlampan sitter det ju också en sån
http://www.vparts.se/bilder/artiklar/XL35H410r.jpg

Ska man ha både den på lampan och den i reflektorn? eller ska man skita i den som sitter fast i xenonlampan?

Hoppas ni förstår vad jag menar och har ett vettigt svar på detta! Mvh Niklas

Audis in Scandinavia Crew

2 075 Inlägg
13 februari 2012
Dess uppgift är väl främst att förhindra att ljus skickas framåt och uppåt. Och du kan ju ta bort skyddet på ena xenonlampan och jämföra med den andra hur de lyser. Och om de bländar lika lite (eller mycket) så kan du lika bra ta bort det.
Själv när jag köpte så fixade jag egna skydd på toppen av xenonlampan för skyddet i lampan täckte inte så bra. Och det blev stor skillnad på hur mycket det bländade.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Jo men det skyddet sitter ju redan i lyktan original tongue tänkte om båda ska vara där :p Ska testa imorgon om vädret tillåter smile

Audis in Scandinavia Crew

2 075 Inlägg
13 februari 2012
Om det bländar mindre med båda skydden där så låter du det vara. Men om det inte är någon skillnad mellan att bara ha det som är färdigt inne i reflektor och båda. Så skulle jag ta bort det som är på xenonlampan, för att inte värmen ska samlas runt xenonlampan lika lätt.

Sök