3381
Sök

Abs, Anc lampa lyser på Bmw e39 års 98.

5 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Behöver hjälp med att få igång på min abs, Har en Bmw e39 års 98, gått 22t mil.. Anc - Antisladd och Abs lampan lyser. antisladd är urkopplad jämt, hastighets mätaren funkar smile kopplade på dator på bilen och den visade höger givare fram, men hände inget när jag bytte den ett vanligt fel har ja sökt mig fram till, relät till absen va skrot/dålig signal bytte till ett riktigt, men inget hände. har någon haft samma problem eller har en lösning så vore de perry! smile Mvh kim

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
16 februari 2012
jag har samma problem med min E39, bytte hjullagret fram och diverse bussningar, och när jag skulle provköra så lös instrument panelen upp som en julgran med felmeddelanden, har fixad allt nu förutom abs+antispinn, kopplade bilen till datorn och fick samma felmeddelande som du " fel på abs hastighetsgivare höger fram", jag ska byta givare nu men denna sidan hjälpte mig en hel del:
http://www.bimmerfest.com/forums/showpost.php?p=4205801

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

* Studerande *
563 Inlägg
17 februari 2012
Får man fråga vart ni finner dessa instrument för felsökning?

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
17 februari 2012
Ljepone skrev:
Får man fråga vart ni finner dessa instrument för felsökning?

jag hittade min på tradera för 290kr (om jag kommer ihåg rätt) en säljare sålde ca 10 ex av denna, så jag hade flera försök på mig, annars brukar vissa webbsidor sälja dessa för runt 800-1000kr har jag sett.

en ex på tradera:
http://www.tradera.com/bmw-carsoft-6-5- … _148215385

det som du kanske borde tänka på är att du ska ha en gammal nog laptop med en seriell port för att kunna använda instrumentet

(i mitt fall så lovade säljaren att man kan felsöka MASSOR, men när jag väl fick det att fungera så fanns det bara några få funktioner som faktiskt funkade att felsöka och pilla runt i på min bil...)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

242 Inlägg
17 februari 2012
har varit med om kabelbrott i ledningarna på dom bilarna, så dra bort lite isolering och titta hur kabeln ser ut.
kolla där kablarna går in mot motorrummet..
har även bytt några Abs styrdon.
om du raderar felkoderna och startar bilen, lyser abs lampan direkt eller tänds den när du rullat nån meter? om den tänds direkt så skulle jag gissa på styrdon.

5 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
Får prova med de smile Lampan tänds efter några meter eller när man bromsat första gången smile

Sök