16 februari 2012
Trådstartare
Tjenare, nu är det så här att jag har tänkt inhandla basar till bilen.
Det jag just nu kör på är någon stereo(har inget namn på den) och ett signat lab 2 steg (Detta steg ger 2*100wrms vith 11.8volt och nästan 700wrms bryggat 4ohm vid 11.8volt.)
Har tyvärr ingen aning vad det ens menas med det inom parentes, (är inte så himla kunnig) men har bra framhögtalare osv som följde med bilen:)
Fick ett tips att jag blir "mer" nöjd med en 12" än 2 stycken, för finns ju JBL's GT5-2402BR för 2000 och det verkade ju rimligt, men är det något att ha?
Vill att basen ska kunna spela ett klart ljud, djup bas och hård bas, HÖÖÖGT ska de helst låta, budgeten ligger väl just nu på MAX 2000kr,
Tillgång till att göra egen låda finns men då kan ni ju länka typ en ritning osv;)
OBS: vill ha ljudet in i kupén så mkt som det går (kanske hjälper om ngn själ är snäll och tipsar om ritningar:))
btw så har jag en liten fråga också,
Om en bas säger vi har 2x4ohms spolar, det blir totalt 8ohm, spelar de bättrepå 8ohm? eller blire bättre om jag t.ex har 2x2ohms spolar och bryggar ner det till 1ohm?
Känns som det står så "olika" på olika sidor man är in på, så nu vänder jag mig till "proffsen"
TACK