4096
Sök

Magnat black core one lyser protect..

37 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Hej köpte ett par nya kicker 15" förra veckan och byggde låda i lördags och satte in den i bilen i måndags och igår när jag spelade så slutade det spela helt plötsligt.. Protection lampan började lysa, kopplade ur basarna ur slutsteget och startade igen då lyser inte protection lampan nå mer, har basarna blivit brända eller? Har ej haft tid å mäta om talspolarna är brända men isåfall går det på garanti? Jag har ju knappt använt basarna och dom är ju bara 1 vecka gammal.. Tack på förhand smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
22 februari 2012
skreddan skrev:
Hej köpte ett par nya kicker 15" förra veckan och byggde låda i lördags och satte in den i bilen i måndags och igår när jag spelade så slutade det spela helt plötsligt.. Protection lampan började lysa, kopplade ur basarna ur slutsteget och startade igen då lyser inte protection lampan nå mer, har basarna blivit brända eller? Har ej haft tid å mäta om talspolarna är brända men isåfall går det på garanti? Jag har ju knappt använt basarna och dom är ju bara 1 vecka gammal.. Tack på förhand smile

Vilka kicker basar? Vad är det för spolar på basarna? Hur har du kopplat?

Många frågor blir det.. försök att vara så noggrann som möjligt när du förklarar ett problem.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

37 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Tokken skrev:
skreddan skrev:

Många frågor blir det.. försök att vara så noggrann som möjligt när du förklarar ett problem.

Jag kopplade ur basarna och koppla dom in i en annan ingång på steget och nu funkar det :s billigt steg som bara spökar antar jag men tack ändå smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
22 februari 2012
skreddan skrev:
Tokken skrev:
skreddan skrev:

Jag kopplade ur basarna och koppla dom in i en annan ingång på steget och nu funkar det :s billigt steg som bara spökar antar jag men tack ändå smile

Jo men stopp nu.. aldrig funderat på VARFÖR en av utgångarna på steget strular?

Vad är det för basar, modell och antal spolar, så du inte riskerar att sabba något igen menar jag.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

37 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Tokken skrev:
skreddan skrev:
Tokken skrev:

Jo men stopp nu.. aldrig funderat på VARFÖR en av utgångarna på steget strular?

Vad är det för basar, modell och antal spolar, så du inte riskerar att sabba något igen menar jag.

Kicker es 154 dubbla talspolar 4 ohm nedkopplat till 1 ohm, jag spelade ganska högt då protection lampan börja lysa och jag upptäckte just att min polare hade slagit igång bass boostern på lvl1 och tro mig det gör stor skillnad

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 februari 2012
Steget skall klara av ett ohm ja.
Men du sade att du bytte anslutningar och sedan funkade det igen.
Av NÅGON anledning verkar en plint ha gett sig...
Jag skulle kolla upp hela installationen innan jag spelade mer med steget.
Börjat vid batteriet, kollat det. Kollat att alla anslutningar längs kabel är ok osv osv osv....

Jag håller med Tokken.....plus att bassboost är jävulens påfund som bidrar till en distad signal.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

37 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Lonefox skrev:
Steget skall klara av ett ohm ja.
Men du sade att du bytte anslutningar och sedan funkade det igen.
Av NÅGON anledning verkar en plint ha gett sig...
Jag skulle kolla upp hela installationen innan jag spelade mer med steget.
Börjat vid batteriet, kollat det. Kollat att alla anslutningar längs kabel är ok osv osv osv....

Jag håller med Tokken.....plus att bassboost är jävulens påfund som bidrar till en distad signal.....

Glömde nämna att jag böt plintar sen böt jag tillbaka igen och då funkade det som de ska smile

Sök