5496
Sök

850 glt -93 ny fråga. Misständer ibland och luktar avlopp om avgaser

87 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Hejsan, idag när jag gick från min nyligen parkerade 850 och kollade bak på den så såg jag en slang som hängde ner i frontern. Kollade närmare och såg att de va en vit vakuumslang som skulle sitta ihop med en svart cylinderformad(om jag inte missminner mig) låda längst fram i vänstra hörnet, typ bakom dimljuset så att säga.

Jag undrar bara vad detta kan vara för en manick. Fick för mig att bilen gick lite renare när jag anslöt slangen till lådan.
Tack på förhud! smile

OBS !! NY FRÅGA HÄR!!! :

Jo nu när jag ändå har en tråd uppe så vill jag passa på att fråga vad det kan bero på att min 850 ibland:
*Misständer, och typ bara går på 4 cylindrar upp till 5000 rpm. Efter en rejäl urvarvning brukar det släppa.
*Luktar avlopp om avgaser ibland. Gör detta ibland även när ovanstående inte inträffat.

Jag bytte rotor och fördelare i höstas för att bilen ibland (i regn och blött väder) inte ville gå.
Kan lukten bero på att katten kan vara igentäppt, eller rentav kass ?
Senast redigerat av prokid (25 februari 2012)

4 824 Inlägg
25 februari 2012
det är kolkanistern, det har till uppgift att samla upp bensinångorna.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

87 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Christian S skrev:
det är kolkanistern, det har till uppgift att samla upp bensinångorna.

Tack så mycket, behöver inte oroa mig mer om den då.

OBS !! NY FRÅGA HÄR!!! :

Jo nu när jag ändå har en tråd uppe så vill jag passa på att fråga vad det kan bero på att min 850 ibland:
*Misständer, och typ bara går på 4 cylindrar upp till 5000 rpm. Efter en rejäl urvarvning brukar det släppa.
*Luktar avlopp om avgaser ibland. Gör detta ibland även när ovanstående inte inträffat.

Jag bytte rotor och fördelare i höstas för att bilen ibland (i regn och blött väder) inte ville gå.
Kan lukten bero på att katten kan vara igentäppt, eller rentav kass ?

Sök