Fråga till er som har sponsorer på era bilar.

OUTLAW1
27 februari 2012 ·

:lol:det som hade varit kanon är ju om man fick helspons från något bensinbolag..har NÅGON blivit det än????
Eller ska man kanske bli först....*ler*lol

Thullen
27 februari 2012 · 1 653 Inlägg

Om du tänker "Sponsring = gratis grejer" så kan du lägga ner sponsortänket på en gång.

*siffror tagna ur luften*

spons = du får saker för 10.000 kr mot en klibba på bilen och att du syns på träffar landet runt
Utgifter: 10.000+ i soppapengar, boende och käk och övrigt bilslitage mm för att åka på alla dessa träffar från norr till söder som du egentligen kanske inte har tid eller lust att åka på.
Du ska ha ett unikt projekt som syns och är populärt på forum osv, en/flera aktiva projekttrådar som uppdateras "dagligen" osv...

Är det fortfarande värt det?

Köp grejerna själv så slipper du kladda ner bilen med dekaler och du bestämmer helt själv vad du ska göra med bilen.

Senast redigerat av Thullen (27 februari 2012)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
MUSN
28 februari 2012 · 130 Inlägg

Vi får dagligen in en massa sponsorförfrågningar. Här skall jag försöka berätta hur vi ser på sponsorering.

När vi var nystratade trodde vi att det är ju bra att få synlighet på en bil. Vi gav iväg fälgar förmånligt till några killar. En av killarna, fick fel på motorn så han kunde inte ens använda fälgarna, en annan lovade en massa men höll inget av det han lovade och den sista var missnöjd för att fälgarna inte var så som han tänkt sig och detta blev en lång process. Visade sig att han surfat runt hos konkurrenter som hade felaktiga produktbilder utsatta.

Detta var exempel på tre sponsor projekt som inte gav oss annat en huvudbry.

Idag sponsorerar vi några mindre projekt och exempelvis driftingteamet HpRaidoPower som verkligen kan visa upp våra fälgar på ett sätt vi vill och kan ge något tillbaka.

Ett tips, när ni söker spons. Skriv vad ni kan erbjuda och varför vi skall välja er. Vi är inte intresserad av att veta varje del i er bil, vi vill veta hur vi kan få en maximal exponering utåt. Tyvärr så måst vi tänka business fast vi ibland gör undantag. Misstag två är folk som bygger om hela bilen för att få på ett par udda fälgar som inte ens säljs till den bilmodellen, detta är för oss värdelös reklam. Bilen är lite som en skyltdocka, den visar hur den fälgen ser ut på just den bilmodellen.

Tänk på detta!

//Andreas
www.Gand.nu

Ljepone * Studerande *
28 februari 2012 · 563 Inlägg

granadadr skrev:

MUSN skrev:
Vi får dagligen in en massa sponsorförfrågningar. Här skall jag försöka berätta hur vi ser på sponsorering.

När vi var nystratade trodde vi att det är ju bra att få synlighet på en bil. Vi gav iväg fälgar förmånligt till några killar. En av killarna, fick fel på motorn så han kunde inte ens använda fälgarna, en annan lovade en massa men höll inget av det han lovade och den sista var missnöjd för att fälgarna inte var så som han tänkt sig och detta blev en lång process. Visade sig att han surfat runt hos konkurrenter som hade felaktiga produktbilder utsatta.

Detta var exempel på tre sponsor projekt som inte gav oss annat en huvudbry.

Idag sponsorerar vi några mindre projekt och exempelvis driftingteamet HpRaidoPower som verkligen kan visa upp våra fälgar på ett sätt vi vill och kan ge något tillbaka.

Ett tips, när ni söker spons. Skriv vad ni kan erbjuda och varför vi skall välja er. Vi är inte intresserad av att veta varje del i er bil, vi vill veta hur vi kan få en maximal exponering utåt. Tyvärr så måst vi tänka business fast vi ibland gör undantag. Misstag två är folk som bygger om hela bilen för att få på ett par udda fälgar som inte ens säljs till den bilmodellen, detta är för oss värdelös reklam. Bilen är lite som en skyltdocka, den visar hur den fälgen ser ut på just den bilmodellen.

Tänk på detta!

//Andreas
www.Gand.nu

lite grann talar du emot dig själv där,, finns så många fina specialbyggen som går på utställningar inkl min egen, som måste byggas om, eller inte är så stor marknad för just den bilmodellen,,

som du just resonerade så kommer många som tror de har en häftig vw Golf, eller en civic att tro dem kan få skitbra spons på fälgar, å det funkar ju inte heller så,, bilen MÅSTE synas hårt i ex bilsport smile

Tror hans inlägg var riktat mot/till privatpersoner, icke några "projekt-byggare" direkt. (Dessa finner/får sponsorer "per automatik")

granadadr
28 februari 2012 · 7 305 Inlägg

ah då tar jag bort mitt inlägg wink

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ljepone * Studerande *
28 februari 2012 · 563 Inlägg

granadadr skrev:
ah då tar jag bort mitt inlägg wink

Nej, men det behöver du inte göra big_smile. Besvarade endast ditt/hans inlägg då jag uppfattat att denne besvarat trådskaparens (privatpersonens) fråga om sponsor/sponsring.


wink

A-Dahlgren Dahlgren
28 februari 2012 · 450 Inlägg

Ett føretag kontaktade mig och ville ge mig 50% på hela deras sortiment.
De ville pynta upp hela min dørrsida och tvinga ivæg mig på større træffar..
Nej tack blev svaret.. Ofta nær ett sponsor førslag kommer så ær det på deras vilkor och det ogillas! tongue

A-Dahlgren Dahlgren
28 februari 2012 · 450 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
:lol:det som hade varit kanon är ju om man fick helspons från något bensinbolag..har NÅGON blivit det än????
Eller ska man kanske bli först....*ler*lol

Rætt många som har den sponsoren ju ! smile
Fast du kanske menar till privat bruk och inte till ban racing?/folkrace/rally osv?

OUTLAW1
29 februari 2012 ·

A-Dahlgren skrev:

OUTLAW1 skrev:
:lol:det som hade varit kanon är ju om man fick helspons från något bensinbolag..har NÅGON blivit det än????
Eller ska man kanske bli först....*ler*lol

Rætt många som har den sponsoren ju ! smile
Fast du kanske menar till privat bruk och inte till ban racing?/folkrace/rally osv?

Nja menade mer till "stylingbilen"..alltså att man har gratis drivmedel konstant till sin showbil...
Att det förekommer i ban/folk och rally vet jag sedan länge..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang