Dagens I-landsproblem: HTC desire är slö som FAN när man ska radera sms, någon som känner igen sig?

IceEyes Varningar: För många..
20 december 2011 · 2 552 Inlägg

På min HTC Incredible fungerar det alldeles ypperligt att radera ett flertal sms samtidigt utan längre väntetid. Jag raderade nyss en tråd på 117 sms, och det gick på ca 5 sekunder.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Forshem
21 december 2011 · 231 Inlägg

min är också seg som fan

Beemerloover The Real Team
21 december 2011 · 235 Inlägg

Har en sensation xe ingen väntetid över huvudtaget på att radera trådar med 500 sms:d

Hoppsan hur fan gick det här till !
MeloveGolf Vw trimmare
22 december 2011 · 2 995 Inlägg

FreddeLi skrev:
min slutsats: måste vara telefonen de är fel på eller så har HTC totalt misslyckats med denna lilla detalj mad

MVH

Förmodligen har du TONVIS med appar som interferar med HTC's egna grejjer är dom taskigt programmerade är det apparna och inte operativsystemet som suger minne och kraschar.

Jag säger det igen: Jag har Desire HD, XL och tattoo samtliga klarar av att radera 5000sms åt gången utan det minsta väntetid har jag då fått magiska telefoner varje gång kanske som trollar bort sms? roll

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
ekelund88
22 december 2011 · 2 656 Inlägg

FreddeLi skrev:
Börjar tröttna på allvar på min telefon nu. Som rubriken avslöjar så är det en HTC desire.

vid normal användning funkar den klanderfritt, men så kommer den dagen då man tycker att det är dags att rensa lite i inkorgen. och som de flesta vet som använder telefonen mycket så är det inte ovanligt att en konversation innehåller några tusen SMS om man inte rensat på länge.

jag använder uteslutande appen Handcent sms och den raderar ca 20sms i minuten (!!!!!!!). detta kan omöjligt vara normalt..... kan ju räkna ut själva vilken tid det tar att radera en tråd på några tusen sms.
försöker man däremot använda HTCs egna sms program så låser sig telefonen totalt inne i programmet och man får gå ur programmet och starta om för att den skall vara brukbar igen.

vet inte riktigt vad jag ska göra, håller på att bli tokig på skiten.

någon som känner igen sig eller har liknande problem med android-lurar?

MVH

du måste skrevet fel i rubriken ? smile för alla som kör htc erkänner aldrig nått sånt här allt e bara skit med iphone så du får nog ändra rubriken wink

FreddeLi Studerande maskiningenjör
23 december 2011 · 1 903 Inlägg

MeloveGolf skrev:

FreddeLi skrev:
min slutsats: måste vara telefonen de är fel på eller så har HTC totalt misslyckats med denna lilla detalj mad

MVH

Förmodligen har du TONVIS med appar som interferar med HTC's egna grejjer är dom taskigt programmerade är det apparna och inte operativsystemet som suger minne och kraschar.

Jag säger det igen: Jag har Desire HD, XL och tattoo samtliga klarar av att radera 5000sms åt gången utan det minsta väntetid har jag då fått magiska telefoner varje gång kanske som trollar bort sms? roll

har hämtat följande appar (utgår ifrån applistan i som finns under program menyn på inställningar):

facebook
adobe flashplayer
advanced task killer
android agenda widget
app 2 SD
bankdroid
barcode scanner
battery widget
bredbandskollen
colornote
ulysse speedometer
drag racing
elixir
es file explorer
fast reboot
go launcher
go switch widget
handcent sms
make your clock wigdet
maps
messenger for FB
nordea
systembolaget (ett måste!)
signal strength widget
telenor
väckarklocka xtreme
vem ringde
sms delete


vet inte om du kallar det ett tonvis, är ungefär vad det interna minnet klarar att hantera.
men stänger ju av samtliga appar när man försöker radera sms så det borde inte spela någon roll.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
23 december 2011 · 1 903 Inlägg

ekelund88 skrev:

FreddeLi skrev:
Börjar tröttna på allvar på min telefon nu. Som rubriken avslöjar så är det en HTC desire.

vid normal användning funkar den klanderfritt, men så kommer den dagen då man tycker att det är dags att rensa lite i inkorgen. och som de flesta vet som använder telefonen mycket så är det inte ovanligt att en konversation innehåller några tusen SMS om man inte rensat på länge.

jag använder uteslutande appen Handcent sms och den raderar ca 20sms i minuten (!!!!!!!). detta kan omöjligt vara normalt..... kan ju räkna ut själva vilken tid det tar att radera en tråd på några tusen sms.
försöker man däremot använda HTCs egna sms program så låser sig telefonen totalt inne i programmet och man får gå ur programmet och starta om för att den skall vara brukbar igen.

vet inte riktigt vad jag ska göra, håller på att bli tokig på skiten.

någon som känner igen sig eller har liknande problem med android-lurar?

MVH

du måste skrevet fel i rubriken ? smile för alla som kör htc erkänner aldrig nått sånt här allt e bara skit med iphone så du får nog ändra rubriken wink

då skiljer ja mig från mängden!
aldrig haft en iphone så kan inte yttra mig om den, enda jag har emot iphone är principiellt att ja inte gillar sättet de skyddar sin kod och ska vara storebror över användaren smile men som sagt, inte ägt en så vet inte hur de är smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
TS_quattro fyrkrafsare
23 december 2011 · 1 443 Inlägg

FreddeLi skrev:

MeloveGolf skrev:

FreddeLi skrev:
min slutsats: måste vara telefonen de är fel på eller så har HTC totalt misslyckats med denna lilla detalj mad

MVH

Förmodligen har du TONVIS med appar som interferar med HTC's egna grejjer är dom taskigt programmerade är det apparna och inte operativsystemet som suger minne och kraschar.

Jag säger det igen: Jag har Desire HD, XL och tattoo samtliga klarar av att radera 5000sms åt gången utan det minsta väntetid har jag då fått magiska telefoner varje gång kanske som trollar bort sms? roll

har hämtat följande appar (utgår ifrån applistan i som finns under program menyn på inställningar):

facebook
adobe flashplayer
advanced task killer
android agenda widget
app 2 SD
bankdroid
barcode scanner
battery widget
bredbandskollen
colornote
ulysse speedometer
drag racing
elixir
es file explorer
fast reboot
go launcher
go switch widget
handcent sms
make your clock wigdet
maps
messenger for FB
nordea
systembolaget (ett måste!)
signal strength widget
telenor
väckarklocka xtreme
vem ringde
sms delete


vet inte om du kallar det ett tonvis, är ungefär vad det interna minnet klarar att hantera.
men stänger ju av samtliga appar när man försöker radera sms så det borde inte spela någon roll.

MVH

att använda task killers är ren idioti, det gör inte telefonen snabbare, det gör inte att den fungerar bättre, snarare motsatsen då den dödar program mitt i en process och får hela OS:et ur balans i största allmänhet, ta BORT skiten, den gör mer skada än nytta...

edit: android är uppbyggt så att det "lär" sig vilka program du använder ofta/mycket (och som det således kan lämna igång) och vilka du använder mer sällan (som således kan stängas ned för att spara minne/resurser) om man använder en taskkiller som stänger program till höger och vänster så ger man inte operativet möjlighet att lära sig. I början när man avinstallerar taskkillern kan luren kännas lite småseg, något som dock försvinner efter ett par dagar när operativet lagt upp en priolista...

Senast redigerat av TS_quattro (23 december 2011)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
MeloveGolf Vw trimmare
23 december 2011 · 2 995 Inlägg

FreddeLi skrev:
vet inte om du kallar det ett tonvis, är ungefär vad det interna minnet klarar att hantera.
men stänger ju av samtliga appar när man försöker radera sms så det borde inte spela någon roll.

MVH

Det är nyttigt att ha lite minne kvar på rom:en därför man flyttar stora appar till sd:n

Och nja många appar du har lägger sig i orginal apparna för att få information och använder push-through
oavsett om du avslutar dom så har tex golauncher minnesläckor som fortsätter suga minne och då är det inte konstigt att det tar 100år att ta bort sms annars är hastigheten på rom:en helt ok kan radera mer än 10mb/s

Vilket är mer än 100,000,000 bokstäver det vill säga 5000sms är en droppe i havet...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
24 december 2011 · 1 903 Inlägg

TS_quattro skrev:

FreddeLi skrev:

MeloveGolf skrev:

Förmodligen har du TONVIS med appar som interferar med HTC's egna grejjer är dom taskigt programmerade är det apparna och inte operativsystemet som suger minne och kraschar.

Jag säger det igen: Jag har Desire HD, XL och tattoo samtliga klarar av att radera 5000sms åt gången utan det minsta väntetid har jag då fått magiska telefoner varje gång kanske som trollar bort sms? roll

har hämtat följande appar (utgår ifrån applistan i som finns under program menyn på inställningar):

facebook
adobe flashplayer
advanced task killer
android agenda widget
app 2 SD
bankdroid
barcode scanner
battery widget
bredbandskollen
colornote
ulysse speedometer
drag racing
elixir
es file explorer
fast reboot
go launcher
go switch widget
handcent sms
make your clock wigdet
maps
messenger for FB
nordea
systembolaget (ett måste!)
signal strength widget
telenor
väckarklocka xtreme
vem ringde
sms delete


vet inte om du kallar det ett tonvis, är ungefär vad det interna minnet klarar att hantera.
men stänger ju av samtliga appar när man försöker radera sms så det borde inte spela någon roll.

MVH

att använda task killers är ren idioti, det gör inte telefonen snabbare, det gör inte att den fungerar bättre, snarare motsatsen då den dödar program mitt i en process och får hela OS:et ur balans i största allmänhet, ta BORT skiten, den gör mer skada än nytta...

edit: android är uppbyggt så att det "lär" sig vilka program du använder ofta/mycket (och som det således kan lämna igång) och vilka du använder mer sällan (som således kan stängas ned för att spara minne/resurser) om man använder en taskkiller som stänger program till höger och vänster så ger man inte operativet möjlighet att lära sig. I början när man avinstallerar taskkillern kan luren kännas lite småseg, något som dock försvinner efter ett par dagar när operativet lagt upp en priolista...

ska prova att avinstallera task killer då ja inte använder det alls knappt, så får vi se om de gör någon skillnad smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
24 december 2011 · 1 903 Inlägg

MeloveGolf skrev:

FreddeLi skrev:
vet inte om du kallar det ett tonvis, är ungefär vad det interna minnet klarar att hantera.
men stänger ju av samtliga appar när man försöker radera sms så det borde inte spela någon roll.

MVH

Det är nyttigt att ha lite minne kvar på rom:en därför man flyttar stora appar till sd:n

Och nja många appar du har lägger sig i orginal apparna för att få information och använder push-through
oavsett om du avslutar dom så har tex golauncher minnesläckor som fortsätter suga minne och då är det inte konstigt att det tar 100år att ta bort sms annars är hastigheten på rom:en helt ok kan radera mer än 10mb/s

Vilket är mer än 100,000,000 bokstäver det vill säga 5000sms är en droppe i havet...

jag har haft detta problemet även innan ja installera golauncher hmm så tror inte att de är den appen som är boven hmm

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
MeloveGolf Vw trimmare
24 december 2011 · 2 995 Inlägg

FreddeLi skrev:
jag har haft detta problemet även innan ja installera golauncher hmm så tror inte att de är den appen som är boven hmm

MVH

Det "vettigaste" att prova i ett sånt läge är ju fabriksåterställning bara köra en sync på allt först..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
24 december 2011 · 1 903 Inlägg

MeloveGolf skrev:

FreddeLi skrev:
jag har haft detta problemet även innan ja installera golauncher hmm så tror inte att de är den appen som är boven hmm

MVH

Det "vettigaste" att prova i ett sånt läge är ju fabriksåterställning bara köra en sync på allt först..

provat det också för någon månad sen, hjälpte inte märktbart.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
andreas12345
6 februari 2012 · 1 Inlägg

Har också haft detta problem med min Android. Efter en ominstallation löste det sig dock!

maaatiiilda
4 mars 2012 · 46 Inlägg

MeloveGolf skrev:

FreddeLi skrev:
min slutsats: måste vara telefonen de är fel på eller så har HTC totalt misslyckats med denna lilla detalj mad

MVH

Förmodligen har du TONVIS med appar som interferar med HTC's egna grejjer är dom taskigt programmerade är det apparna och inte operativsystemet som suger minne och kraschar.

Jag säger det igen: Jag har Desire HD, XL och tattoo samtliga klarar av att radera 5000sms åt gången utan det minsta väntetid har jag då fått magiska telefoner varje gång kanske som trollar bort sms? roll

nej, de e inte hans appar som de e fel på.. har inte en enda efterhämtad app.. dvs mobilen e som när den köptes o den kan likförbannat inte radera sms utan att hänga sig o "stångs stänga".. o ja de e en HTC oxå

Volvo v70 d5 "dieselfemman" (2005)
TS_quattro fyrkrafsare
4 mars 2012 · 1 443 Inlägg

meddelandeappen som följer original till HTC sense är värdelös, den var skräp på min Hero, den är skräp i min Sensation, använd Handcent SMS och problemet försvinner...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
4 mars 2012 · 1 903 Inlägg

Är Handcent sms jag använder. Har upptäckt att när man har VÄLDIGT lite sms i telefonen så går det att radera utan att den hänger sig. tex om du har en tråd med enbart 100sms. väljer du då radera i handcentmenyn så ser det ut som telefonen hänger sig men den jobbar, efter 10-15sek så vaknar den till liv och tråden är borta.

Har via en del experiment hittat ett sätt att faktiskt få telefonen att radera uppåt 1000sms på knappt en minut.
gör exakt som i ovanstående exempel men när telefonen ser ut att ha hängt sig så trycker du på hemknappen och återgår till startskärm. Handcent jobbar nu i bakgrunden och telefonen är rätt slö i allmänhet. kör appen fastreboot och HTCsense och alla appar startas om. nästa gång du startar handcent så kommer smsen du ville radera vara borta. kan tänkas att handcent inte vill starta men då är det bara att upprepa proceduren.

även om de är krångligt så är de fan så mkt bättre än att låta telefonen arbeta i flera timmar för att ta bort en tråd.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang