Byta Xenon-lampa på V70N, möjligt?

isak90
6 september 2010 · 1 997 Inlägg

Ta ner fronten och skruva loss strålkastaren. Jag bytte på mina lyktor (-05) Och de va jävligt trångt och jobbigt även fast man satt med lyktan i knät..

SafetyCar
7 september 2010 · 403 Inlägg

Måste bilen ha godkända lamphus för xenon eller man kan byta till andra??

JaggaChafen Tesla Senior Technician
7 september 2010 · 2 307 Inlägg

Follow_me skrev:
Måste bilen ha godkända lamphus för xenon eller man kan byta till andra??

Ja

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
SafetyCar
7 september 2010 · 403 Inlägg

JaggaChafen skrev:

Follow_me skrev:
Måste bilen ha godkända lamphus för xenon eller man kan byta till andra??

Ja

Ja till vadå??

Doluck
7 september 2010 · 33 Inlägg

Mitt tips är att riva ner fronten, du kommer att bli förvånad över hur lätt det är!
En skruv i varje hjulhus, 5 clips i ovankant precis under huven och 2 bultar under midjelisterna sedan är den av!
Prova att byta plats på dina ljuskällor, alltså ta den xenonlampan som funkar och montera där den som slocknat satt
Då kan du utesluta ett ev. fel på ballasten!

Kan även jag rekomendera att beställa xenonlampor från vvme.com!
har beställt ett gäng lampor där och de funkar fin fint!

Volvo XC70 "Classic Summum Pro" (2016)
SafetyCar
8 september 2010 · 403 Inlägg

Doluck skrev:
Mitt tips är att riva ner fronten, du kommer att bli förvånad över hur lätt det är!
En skruv i varje hjulhus, 5 clips i ovankant precis under huven och 2 bultar under midjelisterna sedan är den av!
Prova att byta plats på dina ljuskällor, alltså ta den xenonlampan som funkar och montera där den som slocknat satt
Då kan du utesluta ett ev. fel på ballasten!

Kan även jag rekomendera att beställa xenonlampor från vvme.com!
har beställt ett gäng lampor där och de funkar fin fint!

tackar. behövde lite info om hur det såg ut:D

JaggaChafen Tesla Senior Technician
8 september 2010 · 2 307 Inlägg

Follow_me skrev:

JaggaChafen skrev:

Follow_me skrev:
Måste bilen ha godkända lamphus för xenon eller man kan byta till andra??

Ja

Ja till vadå??

Ja till det första

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Doluck
8 september 2010 · 33 Inlägg

Follow_me skrev:

Doluck skrev:
Mitt tips är att riva ner fronten, du kommer att bli förvånad över hur lätt det är!
En skruv i varje hjulhus, 5 clips i ovankant precis under huven och 2 bultar under midjelisterna sedan är den av!
Prova att byta plats på dina ljuskällor, alltså ta den xenonlampan som funkar och montera där den som slocknat satt
Då kan du utesluta ett ev. fel på ballasten!

Kan även jag rekomendera att beställa xenonlampor från vvme.com!
har beställt ett gäng lampor där och de funkar fin fint!

tackar. behövde lite info om hur det såg ut:D

Gör som så att du registrerar dig på www.svxc.se och sök sedan i forumet, det finns massor av förklarande bilder!
SVXC är en väldigt bra sida för oss med bilar av P2 karossen då det finns många kunniga och trevliga människor på detta forum!

Volvo XC70 "Classic Summum Pro" (2016)
Roscoe
6 mars 2012 · 7 Inlägg

Aningen gammal tråd, men jag hittade den när jag behövde lite tips nu när min högra xenon-halvljus-lampa gick. Läste era råd om att montera ner hela rubbet men sket i det och bytte bara lampan istället och det gick jättebra, tog en 10-15 min för man måste vara lite extra försiktig. Bilen är en S60 från 04 och det var höger lampa som hade gått. Vänstern såg knepigare ut, hoppas att den håller ett tag till.

Köpte biltemas lampa för 250:-. Lite gulare sken, men det är sällan jag märker av det då jag oftast sitter inne i min bil istället för framför, och sällan kör länge i totalt mörker.

Brådhis * Voff voff *
6 mars 2012 · 10 287 Inlägg

Roscoe skrev:
Aningen gammal tråd, men jag hittade den när jag behövde lite tips nu när min högra xenon-halvljus-lampa gick. Läste era råd om att montera ner hela rubbet men sket i det och bytte bara lampan istället och det gick jättebra, tog en 10-15 min för man måste vara lite extra försiktig. Bilen är en S60 från 04 och det var höger lampa som hade gått. Vänstern såg knepigare ut, hoppas att den håller ett tag till.

Köpte biltemas lampa för 250:-. Lite gulare sken, men det är sällan jag märker av det då jag oftast sitter inne i min bil istället för framför, och sällan kör länge i totalt mörker.

Det är väldig skillnad i utrymme bakom strålkastaren på en 02-04, som du skriver att du har, och en 05-, som trådskaparen har.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Roscoe
6 mars 2012 · 7 Inlägg

Ah ok... tänk att de försämrar vissa saker med åren

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang