1946
Sök

Front saab 9-5??

17 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
Letar efter en front till min saab 9-5 från -03, letade först efter en aero front från 04-05 men jo.. det va inte det lättaste, eller jo dom finns men det kostar för mycket enligt mig, sen hittar jag bara den vanliga realcar fronten:/.. så min fråga är om någon vet vart man kan hitta något annat? letar först efter front då den som sitter på lyckades förra ägaren kvadda lite så är inte så sugen på att köpa en orginal sc front:P

280 Inlägg
10 augusti 2011
Kolla med stefan på www.stylit.se dom som har mds butiken i hbg han har koll på saab och e duktig, han kan nog hjälpa dig med lite olika sorters frontspoilers smile

17 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Tack micke! får kolla där:)

557 Inlägg
15 augusti 2011
En liknande fråga för mig då, vart kan man hitta en Aero front till Saab 9-3 -07?

280 Inlägg
15 augusti 2011
Peterssons skrev:
Tack micke! får kolla där:)

Lugnt wink

2 Inlägg
7 mars 2012
Hej vet nån av er om det går att montera en saab 9-5 -02 o uppåt front på en -99?

342 Inlägg
8 mars 2012
Det går. Flera personer som gjort den konverteringen sedan tidigare.

Du får räkna med att även byta strålkastare, främre blinkers, dimljus, kablage, grill (3-delad) och eventuellt arrangera med högtrycksspolningen för strålkastarna istället för torkarblad (finns med eller utan högtrycksspolning). Plus att du lär få kapa ur skummet en aning som sitter på främre krockbalk.

Nu har ju Saab Parts kommit igång igen, så inte omöjligt att det går att beställa vissa av sakerna direkt hos återförsäljare, annars är det Bildelsbasen som gäller.

Fast 9-5 2002-2006 har droppat så mycket i pris att jag undrar om det är värt det?

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

2 Inlägg
8 mars 2012
Tack så mkt:) min saab är i så pass bra skick så ville se hur mkt man kan göra med den:D

Sök