11 mars 2012
Trådstartare
Hejsan!
Jag frågar åt en kompis som jag hjälper med tekniska frågor och sånt. Han har en 300ZX Turbo USA modell så 2-sitsig och 300HK. Han har bilen avställd nu och har stått nåt år och vill nu fixa till bilen och använda den i sommar och nu har jag några frågor till er som vet.
1. Kopplingen är dålig och ska bytas ut och han vill trimma bilen också så en kraftigare koppling behöver införskaffas och var gör man det? Blir väl inget vålds trimmande men han kör rätt så aktivt så det ska vara nåt som håller. Har funderingar på en sinterkoppling med fjädrande centrum för att kunna köra bilen som folk också. Var köper man en sån koppling och hur mycket kostar en sån? Nämn ett företag man ska ta kontakt med.
2. Hicas lampan lyser och det försvinner olja. Han har sett att det är en slang som är blöt i bakvagnen nånstans så antagligen läker den där. Går det att köpa nya slangar nånstans eller går det att skruva lös och be nån hydral firma göra en ny slang? Vad för sorts olja ska det vara i Hicas systemet?
3. Trimma bilen. Vilken brukar vara den mest vanliga modifikationen/erna för att få ut mera hästar ur den? Chip självklart men vad mer är det som sätter gränser? Har läst att den har 4 kattar, går inte det att byta ut mot 2 grövre downpipes med 2 st race kattar? Går det att köpa nånstans? Finns det nån firma som säljer mycket trim grejer till 300zx eller som är specialicerad på nissan som t.ex maptun och speedparts är till Saab?
4. Kopplingen läker bromsvätska också, misstänker att det är slavcylindern. Sitter den innanför lådan eller på utsidan? Brukar man repa dom eller är det bäst att köpa nytt?
//Per-Arne