1380
Sök

Devil eyes problem S40!

4 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Tjenare! Det ligger till såhär att jag vill köra med endast devil eyesen (dioderna) nu när de börjar bli ljust ute! Så som det sitter nu kan jag köra med bara devil eyes men då står dom på även om tändningen är av! Alltså glömmer jag att slå av på ljusomkopplaren och batteriet laddas ur.
Har tänkt på en ljusvarnare från biltema men om jag kopplar en sådan kommer jag ändå behöva slå av strålkastarna varje gång jag går in i bilen vilket jag också kommer glömma av och köra med strålkastarna på iaf.
Så målet med att koppla om var så att ett av lägena på ljusomkopplaren var devil eyes endast och möjlighet att sätta på halvljus och helljus när det behövs. Vilket jag börjar tro är en omöjlighet för som ja förstår det går det inte att stänga av ljuset i ljusomkopplaren?
Devil eyesen till tändningen är inga problem. Sen hade jag tänkt halvljus på dimljus knappen (har inga dimljus).
Men sen hur man ska få med helljusen i detta? Vill ju gärna ha den på spaken bredvid ratten som det ska vara..
Någon som vart med om nått liknande eller är duktig på el och kan räkna ut nån lösning?
Bilen är en S40 T4 98a!

Sök