dämpning utav dörr?

viper0 Elektriker
18 februari 2007 · 169 Inlägg

har monterat in JBL GTO 6,5" kit och tycker inte att det blir så mycket bas, dörrplåten vibrerar också på utsidan, tänkte om det blir bättre om jag dämpar dörrarna men hur gör jag det. läggar man typ en dämpmatta i bakom elementet, alltså i "hålet"  eller måste man dämpa hela dörren. vilken dämpmatta är att föredra.

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
18 februari 2007 · 4 190 Inlägg

Tja
Om du vill ha ett fint och rent basljud så föredarar jag att tävka hela insidan av dörrn me tätning.. du kan ju köpa tätningsmatta som finns på alla möjliga ljudaffärer..
Lr så kan du ju välja det jag tycker ä bäst..  asfalltmatta:) som du klistrar på dörrens insida.. funkar prima:)

viper0 Elektriker
18 februari 2007 · 169 Inlägg

dörrens insida, alltså mellan dörren och dörrklädseln men man ska alltså lägga på hela sidan, men det sitter ju motor för fönsterhiss mm. hur menar ni när ni säger att man ska täta runt högtalaren. vore bra om det finns några bilder.
hittade på SWEDOL dämpmatta 400x500x4mm  6kg/m2 för 60:- bör väl duga.

Senast redigerat av viper0 (18 februari 2007)

Kornz Solfilmsmontör
18 februari 2007 · 947 Inlägg

http://www.perfoatris.com/bilstereo/midbass.html en här på forumet som dämpat i stort sett hela bilen, kolla där så kanske du förstår.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang