5328
Sök

Byta avgassystem Volvo S70 2.5T

183 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Har börjat kolla lite på något annat avgassystem för att få bilen att låta/mullra lite mer än vad den gör just nu. Skulle vilja ha lite tips om vad man kan köpa för system, ska mullra ganska bra men det ska fortfarande vara godkänt på SBP och man ska väl helst inte behöva bli döv utav att åka i bilen (vilket man inte lär bli om det går igenom SBP).

Är väl mest inne på att köpa en halvsats, har kollat på både  BSR 2.5" (2 dämpare) och JT 3" (1-2 dämpare).

Men har väldigt svårt att bestämma mig då jag inte vet någon som har det så det är svårt att veta hur mycket det kommer att låta. Har inte hittat värst många videos på youtube heller.

Tips!?

Mvh

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
14 mars 2012
Rekommendera JT avgassystem!!! Är nog billigare också.

Har du till gång att bygga själv?

820 Inlägg
14 mars 2012
vill du bara ha lite mera ljud, så ja 2,5 simons från meca..billigt halvssytem med lite mera oumpf..JT har bättre kvalle men kostar lite mera.
Senast redigerat av masseT5R (14 mars 2012)

183 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Tror nog att det blir JT 3" så fort jag får lönen i slutet utav månaden. Funderar dock på 1 eller 2 dämpare?

820 Inlägg
14 mars 2012
1 dämpare har en förmåga att bröta mera hehe..jag kör just nu med 2,5" efter katt å med en kort oval 2,5" dämpare på slutet..låter inte så högt..men inne i bilen vid typ 90 är det jävligt störigt..har idag faktiskt beställt nytt 3" hela vägen med två små dämpare, jämna nog ut bullret i kupe'n...fast det lär märkas hehe

183 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Jo, vill ju gärna försöka  hålla ljudet nere inne i bilen då jag pendlar 6 mil varje dag så det lär man ju tröttna på annars. smile Får nog bli 2 dämpare då. Lär väl bröta tillräckligt smile

820 Inlägg
14 mars 2012
jo kör rätt mycket till gbg själv osv..stå man på lite typ 130 så blir det ett jämnare ljud, med mitt bygge då..är nog lite mera finlir på ett JT system än vad jag dängde ihop av en massa simons-böjjar en eftermiddag heheh

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
14 mars 2012
De är lite skillnad på 850 klass och S/v70 big_smile Då jag enbart kört med Kl Racing dämpare som knappt hjälper något, så låter de inte så himla mkt inne i bilen. fast ute gör det betydligt värre wink

Fast du väljer ju big_smile Blir de helsats?

183 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Blir nog en halvsats. Har inte så satans mkt pengar för tillfället tyvärr. Går fortfarande i skolan och jobbar bara helger så blir inte så mycket tyvärr hmm

820 Inlägg
14 mars 2012
Masen_Racing skrev:
De är lite skillnad på 850 klass och S/v70 big_smile Då jag enbart kört med Kl Racing dämpare som knappt hjälper något, så låter de inte så himla mkt inne i bilen. fast ute gör det betydligt värre wink

Fast du väljer ju big_smile Blir de helsats?

aha är det deras race helsats du har då?

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
14 mars 2012
Nej nej masseT5R wink Här byggs det själv big_smile

Hade typ halva avgassystem kvar från förra s70, sedan hade jag lite stål hemma från förr. Så jag börja bygga efter de.

Men tror jag ska bygga om vi bakvagnen sen!

820 Inlägg
14 mars 2012
Masen_Racing skrev:

Hade typ halva avgassystem kvar från förra s70, sedan hade jag lite stål hemma från förr. Så jag börja bygga efter de.

hehe toktröttna beställde det jag, men misstänker att detta lär inte gynna grannarna heller hehe

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
14 mars 2012
Zmirro skrev:
Blir nog en halvsats. Har inte så satans mkt pengar för tillfället tyvärr. Går fortfarande i skolan och jobbar bara helger så blir inte så mycket tyvärr hmm

Kan vara jävligt att gå i skola med sad Men tror du kan köpa på Kl racing med, dem har jag jämt lite på!!

183 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Jo, såg att dom hade något 3". Får väl åka upp och prata med dom ngn dag smile

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
15 mars 2012
masseT5R skrev:
Masen_Racing skrev:

hehe toktröttna beställde det jag, men misstänker att detta lär inte gynna grannarna heller hehe

Livet är besvärligt wink Haha... Så du har beställt från Kl R om ja fattar de rätt?

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
15 mars 2012
Zmirro skrev:
Jo, såg att dom hade något 3". Får väl åka upp och prata med dom ngn dag smile

Trevliga jävlar där "Enligt mig så" Tror de lönar sig att köpa där!

820 Inlägg
15 mars 2012
Masen_Racing skrev:
masseT5R skrev:
Masen_Racing skrev:

Livet är besvärligt wink Haha... Så du har beställt från Kl R om ja fattar de rätt?

jaopp blev en dyr onsdag, 3" helsats, 50 mm IC, 240mm sexpuckad fjäder sinter + 1mm chims, sen var det ett lass från V parts oxå roll

Sök