Strömställare Volvo 745

vanilj10
12 mars 2012 · 102 Inlägg

Hej!

Jag har en Volvo 745 -92 där hel- och halvljus inte fungerar när reglaget (strömställaren) är vriden till höger på läget "på". Inte heller bakljusen fungerar. Det blev ombesiktning på detta trots att läget till vänster gör så att allt fungerar. Jag förstår inte vad det kan vara. De på bilbesiktningen tyckte att jag skulle få tag i en ny/begagnad strömställare och byta. Någon som har någon idé kring detta?

Tack!

GasGlad1337
12 mars 2012 · 460 Inlägg

vanilj10 skrev:
Hej!

Jag har en Volvo 745 -92 där hel- och halvljus inte fungerar när reglaget (strömställaren) är vriden till höger på läget "på". Inte heller bakljusen fungerar. Det blev ombesiktning på detta trots att läget till vänster gör så att allt fungerar. Jag förstår inte vad det kan vara. De på bilbesiktningen tyckte att jag skulle få tag i en ny/begagnad strömställare och byta. Någon som har någon idé kring detta?

Tack!

det första du ska prova är ju att byta ut vredet(strömställaren) ifall du inte har några andra elfel smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 mars 2012 · 17 460 Inlägg

vanilj10 skrev:
Hej!

Jag har en Volvo 745 -92 där hel- och halvljus inte fungerar när reglaget (strömställaren) är vriden till höger på läget "på". Inte heller bakljusen fungerar. Det blev ombesiktning på detta trots att läget till vänster gör så att allt fungerar. Jag förstår inte vad det kan vara. De på bilbesiktningen tyckte att jag skulle få tag i en ny/begagnad strömställare och byta. Någon som har någon idé kring detta?

Tack!

Byt Strömställare/Ljusvred.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
vanilj10
13 mars 2012 · 102 Inlägg

Okej, ska försöka få tag i ett sådant smile.

vanilj10
17 mars 2012 · 102 Inlägg

Jag har köpt en ny strömställare via bildelsbasen som var testad (pris 150 kr) men det blev ingen skillnad. Jag är sur på bilbesiktningen som gav nedslag på detta då allt är i sin ordning när strömställaren står på lägen noll (0). och sedan när strömställaren står på på (lampsymbol) är allt avstängt. Det är precis som att allt är omvänt och att det bara är symbolerna på plasten på instrumentpanelen som inte stämmer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang