Opel rekord diesel 2.3L drar ström

opelrekord91
4 februari 2012 · 6 Inlägg

hej hej
har en opel rekord gld 2.3L har fått ladda battriet ett antal gånger nu. kan ju för klara hur den bete sig
när jag har laddat batteriena då startar den som den ska så är man och kör in till stan handlar lite lätt sen kör man några varv på stan sen far man till byn igen sen dan där på så orkar den inte nästan dra runt motorn fast motorvärmaren har varit i bilen. har kollat generatorn laddar som den ska det har jag kollat iaf:/ vad kan det annars vara för fel? //mvh pierre

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 februari 2012 · 17 622 Inlägg

"Laddar som den ska" Betyder det nära eller över 14 volt? Är det så: byt batteri.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
opelrekord91
17 februari 2012 · 6 Inlägg

jo den laddar 14.02 med multimeter eller vad det heter// mvh pierre

bytoken
18 februari 2012 · 104 Inlägg

prova med att koppla ur batteriet en natt

v70 awd 2,5t -07
855R -97
henke_99 Offroad Racing
18 februari 2012 · 3 122 Inlägg

Hur har du mätt laddningen?

Edit: förbrukare påslagna, tomgång eller mer osv.

Senast redigerat av henke_99 (18 februari 2012)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Drönirettab
18 februari 2012 · 21 761 Inlägg

Skriv även vart du mätte spänningen, dvs nere på generatorn eller på batteripolerna.

En sak som gör det lite knepigt är att vid det tillfälle som tråden skrevs så låg temperaturerna generellt runt 35-40 minusgrader här uppe i norrbotten (även i andra delar av landet), då kan en dåligt fungerande motorvärmare göra ganska stor skillnad och bilen behöver inte dra någon tjuvström för att få liknande problem. smile

En tjuvströmsmätning skadar dock inte ändå, det är alltid bra att hålla koll på såna saker.

opelrekord91
17 mars 2012 · 6 Inlägg

svar bytoken
jo koppla bort batterierna under natten dan är på så var det inga bekymmer att starta en//mvh pierre

opelrekord91
17 mars 2012 · 6 Inlägg

svar henke_99
tomgång bara p-ljus på allt annat av slaget sen mätte jag på batteriet//mvh pierre

Senast redigerat av opelrekord91 (17 mars 2012)

opelrekord91
17 mars 2012 · 6 Inlägg

Drönirettab skrev:
Skriv även vart du mätte spänningen, dvs nere på generatorn eller på batteripolerna.

En sak som gör det lite knepigt är att vid det tillfälle som tråden skrevs så låg temperaturerna generellt runt 35-40 minusgrader här uppe i norrbotten (även i andra delar av landet), då kan en dåligt fungerande motorvärmare göra ganska stor skillnad och bilen behöver inte dra någon tjuvström för att få liknande problem. smile

En tjuvströmsmätning skadar dock inte ändå, det är alltid bra att hålla koll på såna saker.

batteriet fick jag 14.02 sen kommer jag inte ihåg vad jag fick på generatorn///mvh pierre

bytoken
17 mars 2012 · 104 Inlägg

opelrekord91 skrev:
svar bytoken
jo koppla bort batterierna under natten dan är på så var det inga bekymmer att starta en//mvh pierre

Låter som att batteri är ok.
Något tjuvar ström, bara att mäta sig fram, mät i säkringsdosan, säkring för säkring, kolla även att jordkabeln är ok

v70 awd 2,5t -07
855R -97
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang