4166
Sök

Är detta ett orginalchip? volvo 945 -93 ftt

450 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Tjenare. förra ägaren sa att bilen va chipad så de kan nog stämma. när man har fullt laddtryck så dödar bilen sig själv. så antaligen är den bara bränslechippad. detta numret är vad som står på chippet iaf: 2 287 357 537.

vad tror ni om detta? oerhörttacksam för snabba svar

2 452 Inlägg
18 mars 2012
det är ett orginalchip med det nummret...är ej chippad är volvos nummer som står i orginalboxarna...

döden kommer tillbaka

450 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
okey. tack för de oerhört snabba svaret. har du någon aning om du varför bilen dödar sig själv när man gasar på? wastegateslangen var avklippt innan när jag köpte den men nu har jag satt dit en helt ny nu.

2 452 Inlägg
18 mars 2012
han har nog kört med en pysventil...hoppas han bara inte dödat motorn utan att ha ett bränslechip som är anpassat för att ladda...går ju som sagt ej o ladda om inte bilen är chippad...

döden kommer tillbaka

450 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
turbodeath skrev:
han har nog kört med en pysventil...hoppas han bara inte dödat motorn utan att ha ett bränslechip som är anpassat för att ladda...går ju som sagt ej o ladda om inte bilen är chippad...

ne det är ju klart men vet inte vad felet kan vara nu. du har inget förslag på vad man kan kolla? den vhar väldigt lite oroligtomgång annars utöver de går den väldigt fint i motorn.

2 452 Inlägg
18 mars 2012
jag skulle kolla över allt med tändelar för att vara säker på bilen typ,rotor ,tändstift samnt tändkablar,sen skulle jag även göra rent runt insuget med torka rent om det finns olja,o sådant..som sagt kan vara så mycket som kan vara fel ........

döden kommer tillbaka

450 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
okey. får kika runt lite då. tack för hjälpen

Sök