2869
Sök

Elhiss problem på BMW E36 Coupe -93

///M-Power
1 032 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
Tjena!

Jag har problem med min elhiss på passagerarsidan.När man öppnar dörren så ska den gå ner 2cm vilket den inte gör, och när man stänger den så ska den gå upp 2cm vilket den inte heller gör. Men saken är att den går att hissa upp och ner utan problem hmm

/ Johan

731 Inlägg
19 februari 2012
Sitter en "knapp" på bilens kaross bakom bygeln som dörrens lås hakar fast i när den är stängd. Dålig förklaring.
Men den brukar bli nersliten och det gör att den inte känner av när den är stängd eller inte.
Prova öppna dörren och trycka in den knappen med fingret, går rutan ner / upp är den fungerande och du behöver bara löda på lite extra plast på toppen av knappen ELLER byta ut hela om du nu orkar det.

Jag är 100% att det är felet.

///M-Power
1 032 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
hardrox skrev:
Sitter en "knapp" på bilens kaross bakom bygeln som dörrens lås hakar fast i när den är stängd. Dålig förklaring.
Men den brukar bli nersliten och det gör att den inte känner av när den är stängd eller inte.
Prova öppna dörren och trycka in den knappen med fingret, går rutan ner / upp är den fungerande och du behöver bara löda på lite extra plast på toppen av knappen ELLER byta ut hela om du nu orkar det.

Ja den var lite seg, men den går bättre nu. Har dåligt batteri men jag ska se om jag kan prova den i helgen och se om det går. Tack så mycket på förhand! Jag bytar nog ut den grejen, jag trodde jag skulle behöva byta hela motorn till elhissen, så om detta fungerar så kom jag billigt undan!
Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (24 februari 2012)

///M-Power
1 032 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
hardrox skrev:

Det fungerade inte, så ska man byta ut den med knappen och det då? Det konstiga är att den har ingen knapp på förarsidan hmm
Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (26 februari 2012)

564 Inlägg
26 februari 2012
testa att nollställa elhissen.

Om jag minns rätt så gör du så här:
Du stänger dörren, kör ner elhissen i botten och håller knappen nertryckt typ 5 sekunder. sen hissar du upp den igen med stängd dörr.

Jag fick göra så ibland på min 120d som också har karmlösa rutor. Tipset fick jag från en e36-ägare som också hade problem ibland.

731 Inlägg
26 februari 2012
Det var knapp på förarsidan på min 325a i alla fall. 1994 års.

Men fungerar innerbelysningen som den ska när dörr är öppen och stängd?
Dvs lysa när det är öppet, slockna när den är stängd? För dom knapparna i dörrarna har samband med belysningen i bilen också.

365 Inlägg
29 februari 2012
hardrox skrev:

Dvs lysa när det är öppet, slockna när den är stängd? För dom knapparna i dörrarna har samband med belysningen i bilen också.

Var inte någon knapp på min 320 coupé -93 iaf, å dedär med att rutorna ska gå ner funkade inte, men innerbelysningen funkade prima ändå smile

En bekant med en 316 coupé -94? däremot hade knapp på sin

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

///M-Power
1 032 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
hardrox skrev:

Ja belysningen gick ändå. Jag tycker det är märkligt att jag har en knapp på passagerarsidan och inte förarsidan hmm

///M-Power
1 032 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Det kan inte vara det som ärproblemet, att jag har knapp på den på passagerarsidan och ingen knapp på förarsidan? :S

Sök