Hej! Jag vet inte om jag hamna i rätt tråd men gör ett försök.
Jag har nu under vintern byggt en del på bilen och den börjar bli klar. Jag har sedan tidigare byggt halvsats ifrån katalysatorn och bak, i baken så är det dubbla utblås.
Jag har också beställt ett downpipe med 100 cells racekat som ska monteras på, frågan är om detta kan bli ett problem vid besiktningen ? Alltså att man får förhöjda avgasvärden eller likande? Jag har bara besiktat bilar när dom varit "originala" så jag kan inte riktigt detta..
Om det inte låter för mycket så ska det inte vara några bekymmer. Det kan hända att katten behöver lite mer värme än original för att rena bra.
Nejdå, jag har en T5, turbon dämpar ju mycket ljud, sen köpte jag en rejäl dämpare så det låter inte alls mycket ut, jag strävar bara efter ett "skönt ljud" inte så högt att man får huvudvärk efter ett tag
Hur vet man om den behöver det? Ska jag köra kanske en halvtimme innan jag drar upp den till besiktningen ?
Om det inte låter för mycket så ska det inte vara några bekymmer. Det kan hända att katten behöver lite mer värme än original för att rena bra.
Nejdå, jag har en T5, turbon dämpar ju mycket ljud, sen köpte jag en rejäl dämpare så det låter inte alls mycket ut, jag strävar bara efter ett "skönt ljud" inte så högt att man får huvudvärk efter ett tag
Hur vet man om den behöver det? Ska jag köra kanske en halvtimme innan jag drar upp den till besiktningen ?
Dom flesta som jobbar där brukar ta en runda och gasar lite extra ifall den inte klarar avgastestet första gången. Jag körde en kort, snabb runda utanför precis innan jag rullade in i hallen och det räckte för mig.
Oj det var en bra fråga faktiskt! Avgassystemet var lånat så jag vet inte om det var original. Däremot hade jag problem med värdena men dom blev bra efter lite värme i katten