3471
Sök

Plötslig stereo död!!

24 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Jag höjde volymen rejält när jag satt och brummade runt och plötsligt försvann all ström försörjning till enheten. Jag har kollat alla relevanta säkringar men jag hittar ingen som gått sönder. Jag tänkte att det kanske var själva stereon som pajjat så jag testade den en annan bil och där fungerade den perfekt.. Är det någon som har tips på vad jag ska göra?

Jag har en polare som är lite kunnig med sånt här. Han sa att det kanske var jorden som det kunde vara strul med men hur kollar man det? Min tanke är att det sitter en liten glassäkring någonstans från stereon som smällde när det blev för högt.. Men jag är verkligen novice när det kommer till elektronik.

24 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Tjohooo, är det någon som vet?

Tvivlare
2 266 Inlägg
25 mars 2012
FUnkar de med en annan enhet så är jorden ok. Antagligen har din enhet lämnat jordelivet, köp ny - bli glad smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

24 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Stereon är det inget fel på. Jag satt in den i en annan bil och där funkade den utmärkt.. För säkerhets skull testade jag med en annan stereo i den bil som problemet är och då funkar inte den stereon heller.

Tvivlare
2 266 Inlägg
25 mars 2012
Jaha du testade din enhet i en annan bil, missuppfattade dig där. Ja, ström och jord ska ju apparaten ha, på vissa enheter sitter de en säkring på baksidan, kollat om de är så på denna?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

24 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Säkringen på baksidan är hel.. Provade ju stereon i en annan bil och den funkade.

3 187 Inlägg
25 mars 2012
för att stereon ska starta så behöver den konstant +, tändnings +, och jord.
mät och se om du har dessa (brukar vara gul och röd kabel som är + och svart som är jord)

Sök