3656
Sök

Baslåda/högtalare inget ljud. Hjälp!

6 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Tjenare jag satte in en baslåda i min bil och slutsteg. hade lite problem med att få igång slutsteget men det löste sig! i bilen så har det suttit två diskanter i taket som alltid har funkat men nu när jag koppla in slutsteget/baslådan låter det inget från både baslådan och högtalarna.

om man trycker örat lite mot baslådan så har man musiken väldigt lågt.
och i högtalarna i taket hörs det inget alls.

det ända som låter från dom är när jag vrider på/av nyckeln då knäpper till i högtalarna.

hjälp snälla håller på och bli galen här hemma!smile

6 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
har nu även kollat volten och det är 12 volt i slutsteget med bra jord och sen är det 6 volt till högtalarna men ändå inget ljud...

370 Inlägg
26 mars 2012
vad är det för bil? basar? slutsteg? exakt hur har du kopplat allt?

6 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
saab 9000cs 1994. paketet är http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … ?PRID=5443

stereon är en pioneer deh-424r jag har 2 högtalare inkopplade i till cd spelare så som orginalet satt också.
men dom högtalarna har funkat förut i samma uttag.
dom 4a orginal högtalarna är inte inkopplade men har testat det med men då kommer inget ljud häller så kör hällre på dom bättre.

baslådan är det ända som är inkopplat till slutsteget

6 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
kan det vara nått med skyddskretsarna i cd spelaren annars hur tar jag reda på det ?

370 Inlägg
26 mars 2012
och du har kopplat så som kopplingsschemat på sidan du länkade? kollat alla säkringar?, och kolla inställningarna spelaren (typ sub-/line-/aux-/out) så att felet inte är där. smile

329 Inlägg
26 mars 2012
Ursäkta frågan men är den där baslådan/slutsteget verkligen något att ha??

6 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
ska kolla med ny spelare imorn och samt kolla inställningarna!

för det priset ja men för det förra priset 3600:- NEJ

föresten vart beställer ni erat ljud/tillbehör ifrån?
sämsta servicen på billebro kommer aldrig handla där nått mer samt säljer dom mycket skit!

och även om nån av era stereos skyddskretsar har gått hur fasiken jag hittar problemet?

370 Inlägg
26 mars 2012
blekingebilradio.se är riktigt bra, bra utbud och bra service smile

6 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
ser riktigt bra ut!

kan ju återkomma imorn om det hjälpte att byta annars vet jag inte vad jag ska göra... smile

329 Inlägg
26 mars 2012
Tänkte lite där med deras (billebros) påstående att steget levererar 400watt men har en säkring på 10 ampere big_smile

Sök