F4S4N
CAD-konstruktör
28 mars 2012
· 1 392 Inlägg
F-Tar skrev:
F4S4N skrev:
Säkringen har ju inget med felet att göra iaf. Men den borde ju utlösas tycker man! Hade så i en gammal bil en gång. Det blev FRUKTANSVÄRT varmt. Fast på förarsidan blev det nästan ingen värme alls. Vet dock inte vad som var fel
Jo säkringen har största betydelse. Ifall den är anpassad för 10A så kan du inte dänga dit en på 20A bara för att du hade slut på 10A Då blir de överlast och kan börja brinna, och säkringer löser inte ut förens 20A än fast den borde gjort de vid 10A
Som sagt så uppstår inte felet pga att säkringen är fel. Värme-slingan levererar ju fortfarande samma effekt oavsett om du har 10A eller 1000A säkring. Skillnaden är ju bara att den mindre säkringen brinner upp snabbare, vilket gör att systemet slutar fungera helt.
Hade det suttit rätt säkring så hade den ju förmodligen brunnit, men felet är fortfarande kvar...
Behöver du ha något uppritat så hör av dig!