Steg 3 mjukvara till Volvo S60 T5

Cornelisse
28 mars 2012 · 8 Inlägg

Autotech är bra, kör på dom.

Men tycker lite att tycker du runt 5-6k är för mycket för programvaran så är du ute och seglar lite.

F4S4N CAD-konstruktör
28 mars 2012 · 1 392 Inlägg

Cornelisse skrev:
Autotech är bra, kör på dom.

Men tycker lite att tycker du runt 5-6k är för mycket för programvaran så är du ute och seglar lite.

6000kr är mycket för ett program. 6000kr för en personlig mappning är billigt.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
A-Dahlgren Dahlgren
28 mars 2012 · 450 Inlägg

De kunde mappa den i stockholm och i värmland!

A-Dahlgren Dahlgren
28 mars 2012 · 450 Inlägg

Cornelisse skrev:
Autotech är bra, kör på dom.

Men tycker lite att tycker du runt 5-6k är för mycket för programvaran så är du ute och seglar lite.

6000kr för en ppc box som inte ens är specificerad för det han har i bilen är väll dyrt?
Om de mappar för 6000kr så är den en annan sak!

Jottix
28 mars 2012 · 186 Inlägg

F4S4N skrev:
Jo men då saknar du ju bara turbon. Den är inte dyr! Då kan du lägga dig på betydligt högre effekt men ändå ladda mindre. Hållbart och bra smile

Okej, så ska jag satsa på en 19T turbo elr? Intercooler och så ska jag försöka hitta mina R spridare. Kommer nog göra susen sen smile

A-Dahlgren skrev:
De kunde mappa den i stockholm och i värmland!

Ja, Stockholm blir ju närmst isåfall. Sa de pris?

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
F4S4N CAD-konstruktör
28 mars 2012 · 1 392 Inlägg

Jottix skrev:
Okej, så ska jag satsa på en 19T turbo elr? Intercooler och så ska jag försöka hitta mina R spridare. Kommer nog göra susen sen smile

Ja då får du ju ett steg4 kan man säga. Brukar gå riktigt fint med den setupen om man får in en vettig mapp! smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Jottix
28 mars 2012 · 186 Inlägg

F4S4N skrev:
Ja då får du ju ett steg4 kan man säga. Brukar gå riktigt fint med den setupen om man får in en vettig mapp! smile

Jo precis smile det blir nästa år isåfall. har grävt djupt i fickorna men det finns dock inte mycket kvar nu sad

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
A-Dahlgren Dahlgren
28 mars 2012 · 450 Inlägg

Jottix skrev:

F4S4N skrev:
Jo men då saknar du ju bara turbon. Den är inte dyr! Då kan du lägga dig på betydligt högre effekt men ändå ladda mindre. Hållbart och bra smile

Okej, så ska jag satsa på en 19T turbo elr? Intercooler och så ska jag försöka hitta mina R spridare. Kommer nog göra susen sen smile

A-Dahlgren skrev:
De kunde mappa den i stockholm och i värmland!

Ja, Stockholm blir ju närmst isåfall. Sa de pris?

Om det bara är 3" och racekat + filter så är det 8000kr, Om du ska mappa in tex spridare,Större turbo osv så blir det 10000kr.

Jottix
29 mars 2012 · 186 Inlägg

A-Dahlgren skrev:
Om det bara är 3" och racekat + filter så är det 8000kr, Om du ska mappa in tex spridare,Större turbo osv så blir det 10000kr.

Det får man ta och leva med smile

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
A-Dahlgren Dahlgren
29 mars 2012 · 450 Inlägg

Om du är intresserad så kan jag ge dig kontakt uppgifter.

Jottix
29 mars 2012 · 186 Inlägg

A-Dahlgren skrev:
Om du är intresserad så kan jag ge dig kontakt uppgifter.

Yes, kan du göra. Men lär nog bli aktuellt nästa år när jag fått tag i en 19T smile

mvh

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
A-Dahlgren Dahlgren
29 mars 2012 · 450 Inlägg

Jottix skrev:

A-Dahlgren skrev:
Om du är intresserad så kan jag ge dig kontakt uppgifter.

Yes, kan du göra. Men lär nog bli aktuellt nästa år när jag fått tag i en 19T smile

mvh

vet iaf om en 19T för 5000kr tongue

Jottix
29 mars 2012 · 186 Inlägg

F4S4N skrev:
Har du pengar att lägga så släng på en 19T och större spridare också! Kan ju hitta "nya" begagnade för omkring 5000kr utan problem. Intercoolern du pratar om har jag också kikat på, det är aldrig fel att byta. Är ju inte mycket pengar heller. smile

Förresten, satt och tänkte på detta. Jag är inte så jättehaj när det gäller motorns funktioner och vad för delar som man har under huven. Vad har jag för original turbo i min T5? S60R vet jag har en KKK24, vad är det för skillnad egentligen?

Läst lite på internet, verkar som att 19T är att rekommendera över K24, men 19T verkar utveckla mycket värme.


Hur blir laddtrycket om man jämför de 2 olika?

mvh

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
Jottix
29 mars 2012 · 186 Inlägg

A-Dahlgren skrev:
vet iaf om en 19T för 5000kr tongue

Jag hittade oxå en på blocket för 5k, kanske är samma? smile

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
A-Dahlgren Dahlgren
29 mars 2012 · 450 Inlägg

Jottix skrev:

A-Dahlgren skrev:
vet iaf om en 19T för 5000kr tongue

Jag hittade oxå en på blocket för 5k, kanske är samma? smile

Det är nog samma! smile

Själv så ska jag sluta bygga på min tror jag och börja på nytt projekt till vintern ! smile

Jottix
29 mars 2012 · 186 Inlägg

A-Dahlgren skrev:
Det är nog samma! smile

Själv så ska jag sluta bygga på min tror jag och börja på nytt projekt till vintern ! smile

Härligt! smile

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang