7095
Sök

850 t5 -94 vägrade nyss larma av ( -15 )?!

329 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
Nyss skulle jag larma av bilen, de gick inge vidare, var helt stendött när jag tröck på dosan( provade med 2 stycken dosor), lampan blinkade inne på larmet etc. Slutade med att jag Vred om nyckeln, central låsen öppnades, men eftersom larmet INTE gick,  Öppnade jag dörren, inget larm gick och var bara starta bilen och åka iväg. Larmet är orginal volvo. Ngn som har några tankar om vad de kan vara, eller tips etc. Aldrig haft någar problem med de förut.

Vh Ludde

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 februari 2007
Hade exakt samma problem med mitt CarGard larm i förrgår... Ingenting gick att göra.... Jag var tvungen att koda om nyckeln..... Skulle vrida nyckeln ett antal gånger i låset sen trycka på fjärren... Men de gick skitbra och nu funkar de igen!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

329 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
Okej, så efter omkodning ( en ggn per dosa ) så funkar de klockrent?

Tycler de skumt att larmet inte ens gick, när jag låste upp med nyckel och öppnade dörren..   

vh

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 februari 2007
Jo ja vet... Var ju tvungen att låsa på nåt sätt så jag låste med nyckeln.. Sen när jag kollat i min instruktionsbok om de och skulle låsa upp gick inget larm.... skitknepigt... men koda om så ska du se att de funkar.... vet inte hur de funkar på Volvos larm men.....

329 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
Jo ja vet... Var ju tvungen att låsa på nåt sätt så jag låste med nyckeln.. Sen när jag kollat i min instruktionsbok om de och skulle låsa upp gick inget larm.... skitknepigt... men koda om så ska du se att de funkar.... vet inte hur de funkar på Volvos larm men.....

Okej, sökte runt lite:
Tändning på av 5 ggr, femte gången så ska tändninge vara på, tryck på knappen på sändaren, klart.

Har du fler sändare så måste de programeras in samtidigt, tryck först på ena sen den andra med någon sekunds mellanrum.
Antar att  de är de du menar? vh

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 februari 2007
Japp var precis de jag gjorde.... Testa de och berätta sen hur de gick.....

329 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
Japp var precis de jag gjorde.... Testa de och berätta sen hur de gick.....

Skall bli, tar de dock i morgon bitti ( nu när jag väl fått hem bilen mm )  ^^

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 februari 2007
Verkligen säker på de? Bryter sig nån in i bilen nu så gäller väl inte försäkringen?

329 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
Verkligen säker på de? Bryter sig nån in i bilen nu så gäller väl inte försäkringen?

Möjligen,  men HUR ska dem kunna bevisa att larmet inte fungerat som de ska när de hände?
Men visst, inge vidare roligt alls, bilen står dock mellan husen här nere, ca 2 meter från porten, på botten våningen bor de 3 barnfamiljer. Vore lite pinsamt om larmet gick igång..  hehe

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 februari 2007
Hehe känner igen mig där.... Åkte en liten bit bort eftersom kl var lika som nu när jag gjorde de..... Men de lät inte en gång faktiskt....

329 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
Hehe känner igen mig där.... Åkte en liten bit bort eftersom kl var lika som nu när jag gjorde de..... Men de lät inte en gång faktiskt....

Okej,   provar i morgon ist, bilen kommer användas hela dagen i morgon så har nog tid ngn gång..  Går i funderingar på ett nytt larm alltso, Kollade på BRL, tror dem skulle ha 5k för att instalera ett nytt carguard..

Sök