Tjena! jag är inte så där jätte high på billjud och allt sådant., men nu äre så att jag tar körkortet om 1år cirkus, och då vill jag ha riktigt bra ljud i min subaru impreza 00a,
det är så att jag har sparat så jag har planerat att lägg ut cirkus 25.000 kr
jag har redan valt ut vilka basar jag ska ha och stegen till dom, det blir
nu vill jag ha bättre mellanregister och diskant till min bil, vad ska jag köpa för 5-6.000 kr? hellst högtalare och steg som finns på nårdik då jag bor nära deras affär i örnsköldsvik.
Vad har du för nåt att driva framsystemet (mellanregister och diskant) med? Eller ska det också ingå i budgeten? Isåfall så känns budgeten rejält feldimensionerad. Du kommer få problem att hitta nåt för 5000-6000kr som möter upp dom där basarna.
nä lär nog ha en högre budjet, kan du fixa fram länkar på nardik.se på ett steg som kan driva typ 4 5" till fram och bak dörrar + 4 diskanter och 2 6.9er kanske diskanterna kan ju stereon driva
Varför så många högtalare? Satsa på ett eller två par 6,5" eller 8" i framdörrarna, vet inte vad du får plats med, sen möjligtvis nåt kit i bakdörrarna också om det finns plats. Huvudenheten ska inte driva nå diskanter, dom kör du via delningsfiltren som följer med i kiten så dom kommer också drivas på steget.
okej tack! som du märker så är jag inte så high på ljud och sådant , men jag tänkte på detta, eftersom att jag vill byta ut högtalarna i både fram och bakdörrarna så funderar jag på dom här,