2612
Sök

Volkswagen Vento 2.0

2 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
Hallå pojkar och flickor!

Det är så här, jag håller på att renoverar min VW Vento och det är en 2.0L bensinare och har 115Hk. Min fråga
är om det går/finns om det är någon här som vet om det finns någon bra turbo att köpa för att installera in.
Hade varit schyst om någon hade länkat någon sida eller något, skriva vad priserna ligger på och hur mycket extra Hk/Nm man får ut av det hela, priset kan vara vad som helt, med tanke på att jag precis lakade om bilen, nya fälgar och däck och nya säten mm. Tack på förhand! cool

Fri fart för ett fritt folk!
14 758 Inlägg
9 april 2012
ett dieselgrenrör och en adapterplatta och ett 940turbo agg borde vara lagom

men det är ett problem som inte är så roligt det går inte att byta spridare hur som helst så ett annat insug måste införskaffas

kollade lite på det där på min vento 2.0:a men allt verkar så tillkrånglat att det inte riktigt var värt besväret

vw i vanlig ordning har 4000alternativ till allt dom gör
och spridarbrygga och btr i plats med konstiga special spridare gjorde att jag inte ids att försöka lösa det bättre

e85 är iallfall ett hett tips min gick okej på e85 drog litern då
enda jag gjorde var en btr och höjde soppa trycket så gick den perfekt

sen finns det extraktor och sånt att köpa så blir den lite skojigare

Kör fort så hinner inget hända...

2 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
Tack tack!

Kan inte så jätte jätte mycket om bilar, då jag "håller på att lära mig"
Jo sant, har hört det ifrån andra också att det är lite speciellt med spridare till volkswagen bilar.

Du har inte lust att länka några sidor till delar jag behöver köpa tro?
Hade varit schyst. Hur fler Hk/Nm fick du då? smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 758 Inlägg
9 april 2012
shoff skrev:
Tack tack!

Kan inte så jätte jätte mycket om bilar, då jag "håller på att lära mig"
Jo sant, har hört det ifrån andra också att det är lite speciellt med spridare till volkswagen bilar.

Du har inte lust att länka några sidor till delar jag behöver köpa tro?
Hade varit schyst. Hur fler Hk/Nm fick du då? smile

ingen större skillnad på effekt men man kände av det iallfall även om det var markant..

www.ebay.se och välj tyskland så hittar du mycket riktigt billiga grejer till din bil

tex en sänkningsats med dämpare och fjädrar kostar ungefär 1/3 av priset här i sverige

Kör fort så hinner inget hända...

Sök