7385
Sök

Rc

blacken
21 februari 2007
Trådstartare
Jag och en kompis brukar rejsa lite med våra monstertruckar, 1/8 metanol, på våran fritid. Och vi har spånat lite om man skulle kunna ha någon sorts backrace med dom, typ man samlas några likasinnade och bygger en enkel bana vid något lämpligt ställe, lokalt grustag eller dyligt. Kanske skapa någon sorts gärdsgårdsliga av det?

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 februari 2007
vart bor du ?finns en fin bana här nere i karlskrona /blekinge län å köra på .. du vill inte köpa en fin bil men med en gp21 motorn i som e väldigt skuren (3.5cc) bilen kostar nog runt 5 papp ny i alla fall men säljer den med till tillbehör för kanske 15-2000 kr (de är en supereight landmax 2 ..4hjulsdriven ..dubbla skivbromsar... subaru impreza skal.. 1:8 ..samma bottenplata som inferno 7.5 )

blacken
21 februari 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
vart bor du ?finns en fin bana här nere i karlskrona /blekinge län å köra på .. du vill inte köpa en fin bil men med en gp21 motorn i som e väldigt skuren (3.5cc) bilen kostar nog runt 5 papp ny i alla fall men säljer den med till tillbehör för kanske 15-2000 kr (de är en supereight landmax 2 ..4hjulsdriven ..dubbla skivbromsar... subaru impreza skal.. 1:8 ..samma bottenplata som inferno 7.5 )

Jag vistas i 08 krokarna.

jag har en sådan, också med skuren motor.

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 februari 2007
blacken skrev:
Xuri skrev:

haha klockrent tongue hur la du din motor ? mitt vevstakslager (undre) skar och sedan när staken gick av så slog staken till kolven så de saknas en bit på kolven och fodret e skevt tongue

385 Inlägg
23 februari 2007
finns det nån sida där man kan lära sig lite djupare om bilarna hur de fungerar mm mm .
är intreserad av och testa bygga egen men vet inte hur ja ska börja.
mvh/N

blacken
23 februari 2007
Trådstartare
nimoz skrev:
finns det nån sida där man kan lära sig lite djupare om bilarna hur de fungerar mm mm .
är intreserad av och testa bygga egen men vet inte hur ja ska börja.
mvh/N

Ta kontakt med en hobbybutik, så hjälper dom säkert till. det kulle ju vara kul om det fanns en sådan tråd iofs.
Senast redigerat av blacken (23 februari 2007)

blacken
23 februari 2007
Trådstartare
Xuri skrev:
blacken skrev:
Xuri skrev:

haha klockrent tongue hur la du din motor ? mitt vevstakslager (undre) skar och sedan när staken gick av så slog staken till kolven så de saknas en bit på kolven och fodret e skevt tongue

kolvbulten gick av och fortplantade sig i resten av motorn.

Sök