6336
Sök

Lackskada, fixa själv eller lämna in ?

3 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
Hejsan !

Har fått ett riktigt fult släpp i lacken på min R32
Är lite osäker på hur jag ska gå till väga med detta, ska jag försöka fixa det själv med typ lackstift och klarlack eller ska lämna in det på firma ?
Firma är givetvis det bästa, men är inte så översugen på att slänga iväg en massa pengar på något som jag kanske skulle klara av själv.
Så vad rekomenderar ni som kanske har lite bättre koll på detta än just mig ?
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177984/177984-61ed0826618766f7b626d7c032c5496d.jpg

Den röda markeringen visar vart det har släppt helt, runt om har "bara" klarlacken släppt

med rätt grejer och lite tid så tror jag att du kan slipa och lacka om allt själv smile

Annars är det bara köpa ett lackstift och "kladda" på lite, skadar ju inte för vill du lacka om i framtiden så slipar man ju ändå bort det smile fast skulle rekommendera att du lackar om hela, eller att någon firma gör smile

Välkommen till Garaget

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
13 april 2012
inte för att vara sådan, men till höger om skadan ser det ut som skit, lika bra att lämna in hela kofångaren på lack och få hela kofångaren bra.

3 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Jag har också kommit fram till att det ser ut som skit, var inne hos en lackere i morses som sade sig kunna göra mig glad igen till den rimmliga kostnaden av 1500 kronor.
Lika bra att få det riktigt gjort då man själv kanske misslyckas nån gång och då har dom få intjänade kronorna runnit iväg tror jag !

sonofolof skrev:
Jag har också kommit fram till att det ser ut som skit, var inne hos en lackere i morses som sade sig kunna göra mig glad igen till den rimmliga kostnaden av 1500 kronor.
Lika bra att få det riktigt gjort då man själv kanske misslyckas nån gång och då har dom få intjänade kronorna runnit iväg tror jag !

1500 tycker jag lät väldigt billigt för hela kofångaren smile gissar att du inte kommer få kvitto? tongue

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

3 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Det var faktiskt på hederligt vis det skulle gå till detta,
"runt 1500 kronor" Får väl se hur rund den summan slutligen blir tongue

* Studerande *
563 Inlägg
13 april 2012
sonofolof skrev:
Det var faktiskt på hederligt vis det skulle gå till detta,
"runt 1500 kronor" Får väl se hur rund den summan slutligen blir tongue

Tacka JA & tveka inte! 1500,- för ett lackeringsjobb e inte fel (förutsatt att det blir bra då) tongue

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
13 april 2012
låter bra att du tycker så smile

prova på att lacka småsaker är en bra början, inte en sådan sak som man ser så tydligt som en kofångare smile

Jävel
2 018 Inlägg
13 april 2012
Möjligtvis 1500 plus färgen? Annars är det svinbilligt.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Sök