3471
Sök

Hur får man bort innedörrar på 740?

140 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
Tjenare! Ligger i garaget o pular lite me bilen, och skulle pilla loss innerdörrarna bak.
Får loss clipsen längst ner på dörren, får loss skruven bakom högtalaren och får bort den där "skruven" som sitter i själva handtaget, får dock inte bort det som "handtagsskruven" håller fast, och höll på att knäcka hela plastgrejen när jag bände lite. Hur får man bort resten?? Har  C-lås på den också, nåt särskilt som man ska tänka på med tanke på det?

MVH MAttias

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?

140 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
Ingen som har nån koll...?

429 Inlägg
23 februari 2007
Du får ta bort själva handtaget med räcker inte bara med skruven sen plasten till lampan på dörrsidan.Veven måste bort med om du inte har elhissar, ta bort plastbiten på veven sitter en skruv där. Sedan är det bara vinkla ut nere kanten sen skuta upp dörrsidan.

41 Inlägg
23 februari 2007
Tja.

Du har börjat rätt.

Alla klipsen runt dörrpanelen ska bort först, sen ska du ta bort skruven som sitter vid öppningsspaken / handtaget, efter det måste du bända bort plastbiten som sitter mitt i fönsterveven och inne där hittar du en skruv som du tar bort ( tror att det är en torx ) sen är det bra att rycka till och benda dörrpanelen uppåt.

140 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
Ok, tackar så mycket för er hjälp! smile Utan er skulle jag fan va fattig, hehe...tongue

Sök