8981
Sök

lådförslag på Gas 123pro

Fri fart för ett fritt folk!
15 190 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
kör just nu 1st 12" gas 123pro bas dubbla spolar osv
i en färdig låda på runt 33liter men ska nu göra slag i saken och montera i den andra basen jag har men lite osäker vad man ska köra på för låda
basen som sitter i sitter i en sluten låda spelar så där men långt ifrån vad jag tycker den ska prestera

bilen grejerna ska sitta i är en 745:A drivas med ett Kicker 1200.1 så effekt oavsätt låda finns
är mest ute efter hård och brutal bas lyssnar inte på någon musik med någon direkt djupbas

någon som har nått lådförslag på 2st 12" i en gammal volvo kombi?

Vas 60 liter Fs 30Hz. Qts 0,56  Qtc 0,79. F-3dB 40,5Hz.

skulle väll kunna plocka ihop något lådförslag med probox men det sägs inte vara det bästa alternativet

Lyssnar mest på:eurodance,trance,techno och barnmusik ;-)
Senast redigerat av Growe (24 februari 2007)

Kör fort så hinner inget hända...

21 761 Inlägg
24 februari 2007
90 liter brutto basreflex med 2 st 4" rör som är 26cm långa, dämpmatta på alla väggar utom baffel. Bas och rör inräknat. Om du gör två separata kammare(vilket är det bästa) och sätter ett rör i vardera kammare så går det bra att fortfarande ha samma rörlängd.

Den lådan borde ge lite extra vid 40-60 Hz, vill du ha ännu mer dunk så kan du prova att korta av rören lite grann.

OT, medlem i 240 forumet?
Senast redigerat av Drönirettab (24 februari 2007)

15 190 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
90 liter brutto basreflex med 2 st 4" rör som är 26cm långa, dämpmatta på alla väggar utom baffel. Bas och rör inräknat. Om du gör två separata kammare(vilket är det bästa) och sätter ett rör i vardera kammare så går det bra att fortfarande ha samma rörlängd.

Den lådan borde ge lite extra vid 40-60 Hz, vill du ha ännu mer dunk så kan du prova att korta av rören lite grann.

OT, medlem i 240 forumet?

tackar!
både medlem och admin ;-)

21 761 Inlägg
24 februari 2007
Varsågod.

Ok, då hade jag rätt. Har nyss varit in där och svammlat.

410 Inlägg
24 februari 2007
lådförslag finns på brl's hemsida! till dom basarna tror jag
Senast redigerat av hanomag (24 februari 2007)

Copyright @ Rybbs Production

15 190 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
hanomag skrev:
lådförslag finns på brl's hemsida! till dom basarna tror jag

på sluten låda 33liter men är inte nöjd riktigt med den lådan kör en sån i kombin redan och visst det låter skapligt men inte riktigt hårdheten i basen som jag vill ha visst
det äkliga steget jag kör med är rena skiten men det är iallfall välfyllt och märkt 1200watt som man ska ta med en nypa salt men åtminstånde 300watt är den på

Sök