2498
Sök

Bälteslampan varnar inte, vad kan vara fel? passat -01

110 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
Bälteslampan varnar ej när jag glider iväg utan bältet.
Kollat alla säkringar.
Har kopplat en del ljud och kan mycket väl ha kortslutit någonting...

Avstängd
10 388 Inlägg
20 april 2012
Säker på att den SKA göra det?

Audi har ju på några kärror att lampan tänds upp när man slår på tändningen, som en påminnelse att man ska ta på sig bältet, men den varnar inte för att du inte har det på

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

110 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
lampan tänds inte heller, och nu dampar hela elsystemet. Vrider av tändningen så låser sig bakdörrarna och kilometerräknaren rablar massa siffror, lampor blinkar hit och dit och det piper lite här och var. VAD FAN SKA JAG GÖRA?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 april 2012
tr3mil skrev:
lampan tänds inte heller, och nu dampar hela elsystemet. Vrider av tändningen så låser sig bakdörrarna och kilometerräknaren rablar massa siffror, lampor blinkar hit och dit och det piper lite här och var. VAD FAN SKA JAG GÖRA?

inte då man bokar tid på en vag verkstad för felsökning?

110 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
MrEricsson skrev:
tr3mil skrev:

Den ska in på tisdag för byte av oljesil, får väl låta dem titta på det också, helvete vad dyrt det kommer bli sad

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 april 2012
tr3mil skrev:
MrEricsson skrev:
tr3mil skrev:

Den ska in på tisdag för byte av oljesil, får väl låta dem titta på det också, helvete vad dyrt det kommer bli sad

felsökning kan vell inte va så dyr är vell? brukar oftas ingå om man redan är inne på reparation iaf på volvo. aldrig varit inne på vag verkstäder

110 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
MrEricsson skrev:
felsökning kan vell inte va så dyr är vell? brukar oftas ingå om man redan är inne på reparation iaf på volvo. aldrig varit inne på vag verkstäder

felsökningen kanske inte är så dyr men om dom måste byta databoxen eller vad det nu är så kan det gå jävligt illa för min plånbok...

110 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Det var ett dåligt batteri och en trasig säkring som var felet! Fast bälteslampan funkar fortfarande inte, haha.. men har lämnat in den på VAG idag. Dom byter oljesil och rensar ur oljetråget, lagar en läcka vid bromsen höger bak och sen kör dom datorn på elen och kollar varför bälteslampan dampar smile Återkommer med resultat imorgon!

Sök