Söker fordon för filminspelning kring 50 och 60-talet om Monica Zetterlunds liv

Stellanovafilm
25 april 2012 · 1 Inlägg

Hej ärade Garaget-medlemmar!

Mitt namn är Jonas Tjällman och jag jobbar på scenografiavdelningen som fordonsansvarig på filmbolaget Stellanovas filminspelning av jazzsångerskan Monica Zetterlunds liv.

Filmen utspelar sig under sent 50-tal samt tidigt 60-tal, och vi eftersöker bilar, cyklar, mopeder, traktorer, bussar och allt mellan himmel och jord.

Som ni kan se nedan kommer vi att spela in filmen i både Göteborgsområdet och Stockholmsområdet. Generellt kommer delen som spelas in i Stockholm vara inramat i en liten lyxigare förpackning, då den representerar en nystart i hennes liv. Men även under perioden i Göteborg med omnejd kommer det behövas ett stort antal läckra bilar att krydda filmen. Bland annat på en stor spelning i en folkpark där många "raggare" kommer för att se Monica uppträda.


Dessa datum är vi i behov av personbilar:
(notera att det fortfarande inte är hugget i sten, men så gott som)

Datum personbilar Västsverige

MAJ
23 maj          4 bilar
29 maj          3 bilar
JUNI
12 juni         10 bilar
13 juni         6 bilar
14 juni         14 bilar
20 juni         5 bilar

Datum personbilar Stockholm

JULI
2 juli             22 bilar
3 juli             5 bilar
4 juli             6 bilar
5 juli             6 bilar
10 juli           4 bilar
17 juli           5 bilar
18 juli           4 bilar
19 juli           4 bilar (Samma som 18 juli)

Om ni känner att detta är något som låter roligt och intressant, tveka inte att maila bilder på ert fordons interiör och exteriör, eller att ringa mig. För att förenkla för alla parter är det även mycket uppskattat om ni kollar upp vilka datum som passar just er.

Så klart står vi även för en ersättning för hyra av ert fordon. Det finns även goda chanser att agera statist.
Meddela bara mig om du vill medverka. Kanske vill du köra din egen bil eller liknande?

Hoppas vi hörs av snarast och att varenda medlem känner att detta skulle bli ett roligt äventyr.
Jag tar även jättegärna emot tips på fler fordon, ifall ni har vänner eller bekanta med något som gör sig fint på vita duken.

Med vänliga hälsningar

Jonas Tjällman
Scenografiassistent
STELLANOVA FILM AB
072-202 91 32
jonastjallman@hotmail.com

Senast redigerat av Stellanovafilm (26 april 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang