5635
Sök

Byta växelspaksdamask i Golf IV? - How to do

Med-lem
341 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
How to do:

Lossa ramen som damasken sitter i.
Lyft upp damasken över knoppen.
Lossa Metallringen.
Dra loss knoppen från växelspaken.
Lossa ramen från damasken.
Ta en vanlig mejsel och bryt loss den svarta plastringen som "håller i" damasken från knoppen (sitter riktigt hårt, var inte rädd för att ta i).
Sätt dit den nya damasken
montera växelspaken i omvänd ordning

Hoppas detta hjälper någon! smile
Senast redigerat av PatrikB92 (7 augusti 2012)

Kör: Passat 3BG 1.8T -05

895 Inlägg
1 maj 2012
byte på min men satte bara den nya över den gamla

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

Med-lem
341 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Okej ja det är ju också ett alternativ, men vet inte hur jag ska få den att sitta bra då eftersom att den svarta plastringen verkar nypa åt damasken så den inte ska åka av

895 Inlägg
1 maj 2012
PatrikB92 skrev:
Okej ja det är ju också ett alternativ, men vet inte hur jag ska få den att sitta bra då eftersom att den svarta plastringen verkar nypa åt damasken så den inte ska åka av

jo den gör jo det men jag hade sån tur att jag hittade en med kardborre och som knöt fast runt istället så då gick det  men ja plastringen knipper åt allt, vet faktiskt inte hur man får bort den.

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

Med-lem
341 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
stoltosmart skrev:
PatrikB92 skrev:

jo den gör jo det men jag hade sån tur att jag hittade en med kardborre och som knöt fast runt istället så då gick det  men ja plastringen knipper åt allt, vet faktiskt inte hur man får bort den.

Okej, får se om jag lyckas få reda på hur man ska göra innan jag förstör all plast smile

895 Inlägg
1 maj 2012
PatrikB92 skrev:
stoltosmart skrev:
PatrikB92 skrev:

Okej, får se om jag lyckas få reda på hur man ska göra innan jag förstör all plast smile

har lärt mig att en kofot löser det mesta när det gäller att få bort saker men sen att få dit dom igen kan göra det lite svårare dock

Med-lem
341 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
stoltosmart skrev:
PatrikB92 skrev:
stoltosmart skrev:

har lärt mig att en kofot löser det mesta när det gäller att få bort saker men sen att få dit dom igen kan göra det lite svårare dock

Haha en kofot är nog inte så smidig att använda i det här sammanhanget, annars så håller jag med dig! wink

Med-lem
341 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Lägger ner bytet, när man satte den nya damasken på plastramen som man sätter fast damasken med, så kunde man inte sätta fast ramen eftersom att resåren i damasken var för tjockt. kostade inte mycket pengar men är lite störande iaf.

2 665 Inlägg
2 maj 2012
Köp ny från tmtuning.com då blir det bra o snyggt!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Med-lem
341 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Rickard-v skrev:
Köp ny från tmtuning.com då blir det bra o snyggt!

Har jag inga som helst tvivel på, men de är ju lite dyrare smile

Sök