1771
Sök

Skramlar under bilen!

57 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Jag har upptäckt att min bil skramlar som satan när jag åker över minsta lilla gupp... Det skramlar inte bara på ett ställe utan vid alla däck. Vid högre hastighet så rullar bilen över alla gupp så  mjukt och ljudlöst. Det är just vid de små hålorna bland smågatorna som får bilen att låta som om den skulle ramla ihop vilken sekund som helst. Har ingen aning om vad det är som skramlar. Något sitter löst vid varje däck, dock så skramlar det, av vad jag kan tyda, mer vid bakdäcken. Bilen i fråga är en Hyundai XG30 -00.

Tack för svar!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 maj 2012
Broms sköldarna?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

57 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Broms sköldarna?

Köpte bilen för någon månad sen och den har låtit såhär hela tiden. Kan skramlet bero på att ägaren innan gjort så att bromssköldarna sitter löst eller beror skramlet på att de är trasiga? Känns konstigt att alla bromssköldar vid alla däck skulle ha gått sönder...

211 Inlägg
3 maj 2012
Bara att gå ner på rygg och känna, rycka och slå på allt som finns. Man kan gissa i all evighet om vag det kan vara, bromskäldar, avgassystem, stänkskydd, det finns en del grejjer under bilen. Min bästa gissning är nått med dämparna men du får ut o rycka så hittar du det snart.

1 517 Inlägg
3 maj 2012
kolla värmeskyddet vid avgasröret brukar lossna,

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Sök