2370
Sök

Konvertera parkeringsljus till DRL med LED lampor?

1 283 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Går det att stoppa i en kraftig LED lampa i parkeringsljuset på en bil och använda det som DRL?

365 Inlägg
5 maj 2012
Inte lagligt iaf, närmast omöjligt å få tag på LED lampor för vanliga parkeingsljus (w5w, ba9s~) som ens kan ge samma synlighet som fabriksmonterade DRL.

Däremot BA15s som jag antar att du menar (volvo varselljus) finns ett par alternativ som borde fungera ganska okej dock iom större öppnings i reflektorn för lampan.
tex varianten med 102st små ytmonterade LED's bör duga skapligt (0,1 watt har jag för mig att dom skickar på var och en av dom).
Fortfarande inte lagligt, men vem bryr sig smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

1 283 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Winterdrift skrev:
Inte lagligt iaf, närmast omöjligt å få tag på LED lampor för vanliga parkeingsljus (w5w, ba9s~) som ens kan ge samma synlighet som fabriksmonterade DRL.

Däremot BA15s som jag antar att du menar (volvo varselljus) finns ett par alternativ som borde fungera ganska okej dock iom större öppnings i reflektorn för lampan.
tex varianten med 102st små ytmonterade LED's bör duga skapligt (0,1 watt har jag för mig att dom skickar på var och en av dom).
Fortfarande inte lagligt, men vem bryr sig smile

Jag har för mig att det var BA15s i parkeringsljuset på min 200, den jag vill ha DRL på så jag slipper köra med luftbromsarna uppe hela tiden smile

365 Inlägg
5 maj 2012
http://www.ebay.com/itm/2-X-BA15S-SMD35 … mp;vxp=mtr

Går ju å köpa å prova, 56 kronor är ju inte hela världen smile

Funkar helt okej i dimljusen på BMWn iaf med samma stuk av lampa, för att synas på dan å ändå inte blända på kvällen :p

Om inte annat finns ju E-godkända DRL armaturer, men brukar vara lite trixigt att få dit dom på ett snyggt vis!
Senast redigerat av Winterdrift (5 maj 2012)

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

1 283 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Satt små fjutiga T10 lampor såg jag idag när jag kollade hmm

Sök