9099
Sök

Problem med larmet (Volvo 740)

555 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Har ett stort problem. Innan var det inte så jäkla stort problem eftersom man kunde öppna och låsa bilen utan problem fast lite närmre än vad den klarade av förut. Den klarade av 5-10m åtminstone innan, nu måste man stå vänstra hörn där antennen sitter.

För några dagar sedan så kunde jag inte öppna bilen alls, tryckte och tryckte men ingenting hände och efter några timmar så funkade det igen. Blev irriterad och ringde volvo och andra verkstäder hur mycket det kostar att koppla ur det och fick prisförslag på runt 1000 hos volvo. Tänkte rena rånet så jag ringde vidare och fick reda på att någon verkstad ville ha minst 500 iallafall. Tänkte lämna in det för det, men nu undrar jag. Är det svårt att koppla ur ett Volvo 740 GLT 16v -90 original volvo larm? För volvokillen sa det, men när man ringer runt så verkar det inga problem att få ner priset till det halva (kan bero på timlönen)

Men annars om det hade varit ett lätt jobb så hade man kunnat göra det själv?
Larmet är kopplat så att man kan öppna bilen med en nyckel men då tjuter bilen rejält som slutar efter några sekunder. Om man försöker starta bilen så tjuter bilen.

Är inte någon elmekaniker eller dylikt så förklara det på ett enkelt sätt tack!

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 februari 2007
så länge de inte är någon typ av startspärr eller dyligt så är de nog inga problem ..monterade larm på min 940 ..vet väl ungefär vilka sladdar de är ,,,sen är bara frågan hur ett volvo orginal larm ser ut ..om man skarvar ihop de med bilens sladdar eller om de finns kontaktstycke som man bara trycker dit ...Pm så ska vi se om vi kan lösa de smile

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
27 februari 2007
Inte för att vara en besserwisser men tanken har inte slagits att det kan var batteriet i dosan som behöver bytas?Du byter väl inte TV om fjärrkontrollen inte funkar? Att det inte funkar ena stunden och kanske efter ngn timme beror kanske på att batteriet har hämtat sig lite och orkar sända ut signal!

-Mike-

555 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Glömde skriva att vi har bytt batteri och det var inte det felet utan det är något problem som inte volvo eller jag fattar mig på.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
28 februari 2007
Då var det ju en annan femma!:smile Har ej kopplingsschemat på denna men det kan ju inte vara så stor skillnadmellan en 240 och en 740 och det var inte många kablar som behövdes ta bort på den för att man skulle få bort larmfunktionen!

-Mike-

Sök