5595
Sök

Lacka om Skodan felician :)

1 253 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
Har en Skoda Felicia combi 1,6 mpi -97
Som lacken inte är så kul på. Röd matt och med norskt krom
Lite här o var. Min tanke är att lacka om den matt eller blanksvart. Kommer att spruta färgen men kommer inte lägga ner stora pengar på riktigt lack utan blir någon billig variant då bilen bara är en brukis ett tag framöver.

Efter lacken är det tänkt att motivlacka huv plus ev något mer på bilen beroende på vad för tema/motiv man ska ha...

Så har ni tips om lacken och motiv tips tas det tacksamt imot smile

Ja just det tänkte även lacka railsen på taket i någon passande färg. Sambon vill ha rosa metallic , jag har tänkt på lila metallic eller någon gråmetallic eller så.

Kom med förslag på den biten med big_smile
Senast redigerat av opeldrifter (11 maj 2012)

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Inga tips?

667 Inlägg
12 maj 2012
vaxning + fixa rost, förstår inte varför man som bilägare låter det gå så långt så enda utvägen man ser är att lacka om den för man inte vill lägga ner en hel dag på vaxning mm.

1 253 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Ja eftersom jag själv bara haft bilen drygt 1 månad så är det inte jag som har låtit det gå så långt. Och för att hålla ner kostnader och då jag inte har värst med tid att stå o polera och vaxa en lack som är så blekt känns inte motiverat. Visst skulle säkert gå att få fin men efter hur många timmar och hur mycket pengar utslängt på vax o medel ?

Då kände jag mer att ge den en annan lack o lite sjysstare utseende ist för all dålig lack o all rost. Självklart ska jag ta bort rosten först o spackla o grunda

667 Inlägg
12 maj 2012
opeldrifter skrev:
Ja eftersom jag själv bara haft bilen drygt 1 månad så är det inte jag som har låtit det gå så långt. Och för att hålla ner kostnader och då jag inte har värst med tid att stå o polera och vaxa en lack som är så blekt känns inte motiverat. Visst skulle säkert gå att få fin men efter hur många timmar och hur mycket pengar utslängt på vax o medel ?

Då kände jag mer att ge den en annan lack o lite sjysstare utseende ist för all dålig lack o all rost. Självklart ska jag ta bort rosten först o spackla o grunda

Ja okej då förstår jag, sen tids mässigt lägga ner jobb på omlackering eller vaxning är nog vilket som, Penga mässigt tror jag faktiskt inte det är så stor skillnad. Kör med turtle vax super bra och räcker länge. Dock är det ju inte bara vax som används vilket mer som används kan jag inte svara på då jag tar hjälp av far när vi putsar upp bilarna. Lite smidigare om man är två.

1 253 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Ja denna lacken lär behöva rubbing av grövsta sort om den ska kunna kallas lack igen. Har testa polera den men blev bra litet tag sen likadant igen så rädd att lacken gjort sitt . Därav att jag ska lacka om den och samtidigt tuffa till den lite med seriös motivlackering som kostar mig lite färg bara smile och lacken blir bara några hundringar

Sök