Då var det dax för ljudbygge i min v70-01!!! Tips och råd Tack.

Jonnsard
9 maj 2012 · 458 Inlägg

illlusion skrev:
En liten uppdatering!

Nu har jag bestämt mig ang framsystemet. Beställt ett par dls up6i som kommer i morgon på posten, YES!!!! smile.
Har även köpt isolering & högtalarkabel samt högtalaradapter.

I morgon blir det att påbörja installation!!!

Finns det någon annan som bytit framsystem på v70n -01 som har bilder lr någon guide lr något speciellt att tänka på? Man kan ju aldrig få för mycket kunskap!!

Bilder kommer att tas för den intresserade!


MVH / I

Tänkte du på monteringsadaptrar nu?
Mvh John

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
illlusion
9 maj 2012 · 25 Inlägg

Jonnsard skrev:

illlusion skrev:
En liten uppdatering!

Nu har jag bestämt mig ang framsystemet. Beställt ett par dls up6i som kommer i morgon på posten, YES!!!! smile.
Har även köpt isolering & högtalarkabel samt högtalaradapter.

I morgon blir det att påbörja installation!!!

Finns det någon annan som bytit framsystem på v70n -01 som har bilder lr någon guide lr något speciellt att tänka på? Man kan ju aldrig få för mycket kunskap!!

Bilder kommer att tas för den intresserade!


MVH / I

Tänkte du på monteringsadaptrar nu?
Mvh John

Yes, det är det jag menar.

Mvh / I

illlusion
10 maj 2012 · 25 Inlägg

Har det nån betydelse om jag placerar delningsfiltren nära lr med 2 m kabel från högtalarna? Har tänkt att placera filtren i skuffen där jag har steget

Mvh / I

Senast redigerat av illlusion (10 maj 2012)

MitZu
10 maj 2012 · 75 Inlägg

Jag har mina delningsfiltren sitter i skuffen har inte märkt nån skillnad. Sätt dom inte för nära strömkablar eller fördelningsblock, filtrena kan plocka upp störningar.

illlusion
10 maj 2012 · 25 Inlägg

MitZu skrev:
Jag har mina delningsfiltren sitter i skuffen har inte märkt nån skillnad. Sätt dom inte för nära strömkablar eller fördelningsblock, filtrena kan plocka upp störningar.

Härligt att höra. Ska tänka på det med placering.

Mvh / I

illlusion
13 maj 2012 · 25 Inlägg

Då är framkittet installerat. Jag är riktigt nöjd med dessa up6i.
Blev ett rejält lyft tycker jag. Just nu i skrivande stund står dom på inspelning smile .

Mvh / I

Senast redigerat av illlusion (13 maj 2012)

illlusion
13 maj 2012 · 25 Inlägg

Nu när man har ett dls-system fram blir min tanke att hålla sig till dls!

Nästa projekt:

Baksystem.
Då jag ej vill ha 2kit bak så har jag tänkt mig dessa dls ultimate ux26 coaxial i bakdörrarna. Vad tror ni om dem, någon som kör samma uppsättning?
Är det identisk ljudupplevelse i dessa som up6i? Vill ju inte att baksittare ska få bättre ljudupplevelse än chauffören!!! smile .

Det tråkiga är att grejerna inte är så billiga så man får vänta ett litet tag på att inhandla!


Kom och tänka på en till grej. Vilket/vilka dls-slutsteg ska man fixa om man ska kunna driva framsystemet (up6i) och ett baksystem (ux26).


Mvh / I

illlusion
13 maj 2012 · 25 Inlägg

Bytte upp mig lite på stereon oxå till en jvc - Kd-x50Bt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang